سرمربی تیم ووشو پارس جنوبی گفت : سطح ششمین دوره مسابقات بین المللی ووشو جام پارس با حضور ملی پوشانی از کشورهای ایران و اندونزی با رقابت های جهانی و آسیایی برابری می کند.

به گزارش مرور نیوز، محسن احمدی روز یکشنبه در حاشیه آخرین روز برگزاری مسابقات بین المللی ووشو جام پارس در سمنان در گفت و گو با ایرنا افزود: در این دوره از رقابت ها، قهرمانان عنوان داری از 13 کشور حضور دارند که بسیاری از این ووشوکاران در رقابت های جهانی و آسیایی مدال آور بودند.
وی اظهارداشت : تیم ووشو پارس جنوبی با تمام قوا در این دوره از رقابت ها شرکت کرده و تاکنون سه مدال رنگارنگ حاصل تلاش قهرمانان ایرانی بوده است.
احمدی میزبانی سمنان در این دوره از مسابقات را مطلوب ارزیابی کرد و گفت : باید قهرمان پروری با برگزاری مسابقات از این دست در تمام نقاط کشور گسترش یاید.
سرمربی تیم ووشو پارس جنوبی خاطرنشان کرد : استعدادهای درخشانی در استان سمنان در 2 فرم ووشو تالو و ساندا هستند که باید با برنامه ریزی های منسجم می توان شاهد قهرمانان جهانی از این استان در آینده نزدیک باشیم.
وی اضافه کرد : تیم های ووشو در استان های کشور با تزریق به موقع اعتبارات می توانند بیش از پیش در افتخار آفرینی گام بردارند.
وی تصریح کرد : باید مسابقات بین المللی بیشتری در کشور برگزار شود و این ظرفیت های ووشو ایران باید به گوش جهانیان برسد.
سرمربی تیم ووشو پارس جنوبی تصریح کرد : استقبال نکردن تماشاگران از این رقابت ها در روحیه ورزشکاران ایرانی تاثیر منفی داشته است و به یقین اگر حضور تماشاگران پررنگ تر بود، ورزشکاران ایرانی می توانستند مدال های بیشتری کسب کنند.
124 ووشوکار در قالب 15 تیم از 13 کشور خارجی و 2 تیم پارس جنوبی و هیات ووشوی استان سمنان از ایران در ششمین دوره مسابقات بین المللی ووشو جام پارس در روزهای شنبه و یکشنبه 26 و 27 فروردین 96 در سالن ورزشی غدیر سمنان با یکدیگر رقابت کردند.
تالو یکی از بخش‌های ورزش ووشو است که به صورت انفرادی و با اجرای فرم‌های سنتی چینی همراه است که انعطاف بدنی، استقامت، استحکام عضلات و تمرکز در این بخش دارای اهمیت است.
ساندا یا سانشو به معنی مبارزه آزاد تن به تن و زیر مجموعه رشته ووشو است که از سبک‌های ترکیبی کونگ‌فو و کشتی با عناصری از بوکس غربی ایجاد شده است.
این مسابقات عصر امروز با معرفی تیمها و نفرات برتر در سمنان پایان می یابد.