۹۳ درصد احتمال صعود رئال مادرید به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا وجود دارد.

به‌ گزارش ‌مرور نیوز ‌و ‌به نقل از آس، رئال مادرید امشب (سه‌شنبه) در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف بایرن مونیخ می‌رود. اگر شاگردان زین الدین زیدان امشب بایرن را حذف کنند نخستین تیمی خواهند بود که پس از 62 سال در تاریخ رقابت‌های اروپایی برای هفتمین بار پیاپی به نیمه نهایی صعود کنند. سفیدپوشان می‌توانند از رکورد حضور بارسلونا در سال‌های 2008 و 2013 پیشی بگیرند.

گذشته

مادرید چهار بار در بازی‌های خارج از خانه دو بر یک پیروز شده است و در هر چهار بازی توانسته است به مرحله بعد صعود کند. این تیم برابر بازل در فصل 72 - 71 دو بر یک در برنابئو پیروز شد. مقابل استال میلیک در فصل 77 - 76 با یک گل در مستایا پیروز شدند. مقابل سیریک در فصل 81 - 80 پنج بر یک در مادرید به پیروزی دست یافتند و برابر اسلاوان براستیلاوا در جام یوفا فصل 92 - 91 یک بر یک متوقف شد.

تنها شکست

مادرید از 31 بازی خود پس از پیروزی در دیدار رفت 30 بار به مرحله بعد صعود کرده است. تنها حذف مادرید به فصل 95 - 94 در جام یوفا مقابل ادنسه بر می‌گردد. سفید پوشان در دانمارک سه بر دو پیروز شدند اما در خانه با دو گل شکست خوردند.

آلمانی‌ها

بایرن هیچ گاه زمانی که در خانه در دیدار رفت دو بر یک مغلوب شده است نتوانسته به دور بعد صعود کند. تیم آلمانی در فصل 91 - 90 برابر ستاره سرخ تلاش کرد جبران کند اما این اتفاق نیفتاد و بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید. در دومین دیدار در فصل 94 - 93 برابر نوریچ دو بر یک شکست خوردند اما دوباره در بازی برگشت یک بر یک مساوی کردند.

جبران نتیجه‌

باواریایی‌ها 6 بار در دیدار رفت در مونیخ شکست خوردند و تنها توانستند دو بار صعود کنند. این تیم در مرحله یک هشتم نهایی برابر اینتر در فصل 89 - 88 دو بر صفر در مونیخ شکست خورد و سه بر یک در میلان پیروز شد. در دیگر دیدار مقابل لوکوموتیو مسکو در فصل 96 - 95 در خانه یک بر صفر مغلوب شد اما توانست در بازی برگشت پنج بر صفر پیروز شود.

رقابت‌های اروپایی

در کل رقابت‌های اروپایی 364 بازی با پیروزی دو بر یک در دیدار رفت به پایان رسیده است که تنها 25 بار تیم‌ها توانستند در بازی برگشت جبران کنند. با توجه به این آمار مادرید 93 درصد شانس صعود دارد.

لیگ قهرمانان اروپا

اگر این موضوع را تنها در جام قهرمانان (لیگ قهرمانان) بررسی کنیم از 72 بازی پنج بار تیم‌ها توانستند جبران نتیجه کنند.

شکست‌ها

مادرید تاکنون 242 بازی در رقابت‌های اروپایی داشته است که تنها 10 بار شکست خورده است. آخرین آن به فصل 15 - 2014 بر می‌گردد که سه بر چهار مغلوب شالکه شد اما تیم آلمانی نتوانست صعود کند. یکی از شکست‌ها به دیدار برابر بایرن بر می‌گردد که در 29 فوریه سال 2000 اتفاق افتاد، در آن بازی مادرید دو بر چهار مغلوب شد.

وقت‌های ‌اضافه

نتیجه‌ دو بر یک در بازی رفت 6 بار در تاریخ برنابئو با وقت‌های ‌اضافه روبرو شده است. بازی‌های این تیم برابر آژاکس (۱۹۶۷)، دربی کانتی (۱۹۷۵)، اینتر (۱۹۸۶)، آیندهوون (۱۹۸۹) و بایرن (۲۰۱۲) در وقت اضافه دنبال شده است که تنها در آخرین دیدار تیم مهمان پیروز شد.