کوهنوردان بسیجی منتخب ۱۲ استان کشور به قله بل در شهرستان اقلید استان فارس صعود کردند.

به گزارش مرورنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، در ادامه صعودهای سراسری بسیج به قله‌های کشور، کوهنوردان بسیجی منتخب کشور روز یکشنبه 25 مهر به قله 4 هزار متری بل در شهرستان اقلید استان فارس صعود کردند.

در این صعود سراسری که به مناسبت هفته تربیت بدنی و با همکاری فنی فدراسیون کوهنوردی برگزار شد، کوهنوردان بسیجی از 12 استان منطقه جنوب کشور حضور داشتند. کوهنوردان پس از پذیرش، برگزاری جلسات توجیهی، تست پزشکی و... پس از اقامه نماز صبح دیروز برای صعود به قله بل اعزام شدند و قله بل را فتح کردند.

این چهارمین صعود سراسری بسیجیان بود. پیش از این در سال جاری کوهنوردان منتخب بسیجی کشور به قله‌های سهند، علم کوه و هراز صعود کرده بودند.

جواد الیاسی، مدیر ورزش همگانی بسیج با اشاره به هدف از برگزاری این صعودها اظهار داشت: توجه و عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره توسعه ورزش همگانی و نهادینه کردن ورزش کوهنوردی در سطح جامعه از جمله اهداف بسیج از برگزاری صعودهای سراسری است و امیدواریم با این برنامه‌ها به رشد و گسترش ورزش در بین خانواده‌ها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه این صعودها، مقدمه‌ای برای صعودهای بین‌المللی کوهنوردان بسیجی است، خاطرنشان کرد: نفرات برگزیده صعودهای سراسری بسیج با توجه به برنامه‌ریزی که صورت گرفته، برای صعودهای بین‌المللی و اهتزاز پرچم مقدس کشورمان در بر فراز قله‌های بزرگ جهان انتخاب خواهند شد.