سرمربی تیم ملی واترپلوی گرجستان گفت: واترپلوی ایران در یک سال گذشته پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش مرورنیوز، یوان پوپویچ سرمربی مونته‌نگرویی تیم ملی واترپلوی گرجستان که به جهت برگزاری اردویی تدارکاتی در تهران حضور دارد، اظهار داشت: به دعوت فدراسیون شنای ایران برای برگزاری اردوی تدارکاتی یک هفته‌ای به این کشور سفر کردیم. ما رابطه خیلی خوبی با فدراسیون شنای ایران داریم، البته شخصا به سبب دوستی دیرینه‌ای که با چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران دارم به ایران آمدیم.

وی با بیان اینکه هدف ما از این حضور برگزاری چند دیدار تدارکاتی با تیم ملی ایران است، یادآور شد: ما مسابقات قهرمانی اروپا را پیش رو داریم و ایران هم باید به زودی در پیکارهای قهرمانی آسیا شرکت کند. این دو رویداد تقریبا از نظر زمانی در یک مقطع هستند به همین دلیل برگزاری این اردو می‌تواند کمک خوبی به هر دو تیم در راستای آماده‌سازی داشته باشد.

سرمربی تیم ملی واترپلوی گرجستان گفت: حدود یک سال پیش از ایران دعوت کردیم و با آنها چند دیدار تدارکاتی را در گرجستان انجام دادیم. روز گذشته هم نخستین دیدار خود را با این کشور انجام دادیم. باید بگویم که ایران در یک سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است به طوری که به خوبی آن را احساس کردیم. شاید یکی از دلایل این پیشرفت حضور دوست خوبم در رأس کادر فنی تیم واترپلوی ایران است.

وی اظهار داشت: همان کاری که من در تیم گرجستان انجام دادم چیریچ هم با واترپلوی ایران کرده است و اعتقاد دارم که هر دو تیم می‌توانند بهتر از این چیزی که امروز هستند باشند.

پوپویچ در پایان تصریح کرد: شرایط سخت‌افزاری ایران بسیار خوب است و به نظرم این کشور می‌تواند میزبان مسابقات مختلفی باشد. همچنین به دلیل نزدیکی مصافتی ایران و گرجستان می‌توانیم مراودات بیشتری با هم داشته باشیم چرا که ما در گرجستان مسابقات خوبی نداریم، اگر این امکان فراهم شود شاید تیمی را در لیگ ایران شرکت دادیم.