پرتابگر نیزه طلایی ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو مدال‌ طلای خود در مسابقات جهانی قطر را به بچه‌های مدرسه استثنایی در کرمانشاه اهدا کرد.

 به گزارش مرورنیوز به نقل از سایت فدراسوین ورزش‌های جانبازان و معلولین، هفته پارالمپیک از روز شنبه آغاز شده و به همین مناسبت فعالیت‌های ورزشی از جمله راهپیمایی و ویلچررانی و دیدار با مسوولان استان‌ها در حوزه ورزش معلولان در حال انجام است.

محمد خالوندی که در پارالمپیک 2016 ریو موفق شد دومین مدال طلای پارالمپیکی خود در رشته پرتاب نیزه را کسب کند، روز گذشته با حضور در یکی از مدارس استثنایی کرمانشاه مدال طلای کسب شده در مسابقات جهانی قطر را اهدا کرد.

خالوندی در این باره گفت: سال گذشته و در روز ملی پارالمپیک در میان دانش آموزان یکی از مدارس استثنایی کرمانشاه حضور داشتم و این برنامه دقیقا قبل از مسابقات جهانی قطر برای کسب سهمیه پارالمپیک بود. همانجا با خودم عهد کردم اگر از این مسابقات توانستم به نشان طلا دست پیدا کنم و سهمیه مستقیم پارالمپیک را بگیرم، این مدال را به دانش آموزان اهدا کنم.

وی افزود: خوشبختانه این اتفاق افتاد و توانستم مدال طلای مسابقات جهانی قطر و سهمیه پارالمپیک را به‌دست آورم و متاسفانه بعد از مسابقات به دلیل تمرینات فشرده برای ریو نتوانستم به این مدرسه مراجعه کنم و قسمت بر این بود که امسال در روزی مشابه سال گذشته مجددا به این مدرسه بیایم و در کنار دانش آموزان خوب آن باشم و افتخار می‌کنم که این مدال را به این عزیزان تقدیم کرده‌ام.

قهرمان بازی‌های پارالمپیک ریو خاطرنشان کرد: برایم جالب بود که دانش آموزان این مدرسه، وعده‌ای را که داده بودم به خوبی به یاد داشتند و در این ایام منتظر من بودند و خوشحالم که با حضورم توانستم برای این عزیزان ایجاد انگیزه و روحیه کنم و خودم هم دو برابر انگیزه هایم بیشتر شد و انرژی بسیار زیادی از این برنامه گرفتم و با افتخار مدالی را که این دانش آموزان به مناسبت روز پارالمپیک به من اهدا کردند، بر گردن آویختم.

وی گفت: واقعیت این است که مدال‌های طلا هر چند ارزشمند، اما ماندنی نیستند و چیزی که باقی می ماند اخلاق و رابطه‌ای است که با مردم برقرار می‌شود و خاطرات خوب بیشتر از مدال‌ها ماندگار هستند.

خالوندی ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که بعمل آمده در نظر داریم با همکاری مسئولین جلساتی را با والدین دانش آموزان استثنایی داشته باشیم و در این جلسات بر لزوم انجام فعالیت‌های ورزشی برای این عزیزان و نیز تشویق والدین برای سوق دادن فرزندانشان به ورزش و فعالیت‌های جسمی و حرکتی، تاکید کنیم و امیدوارم بتوانم نقشی در ایجاد انگیزه برای این خانواده‌ها داشته باشم.

دارنده دو مدال طلا از بازی‌های پارالمپیک در پایان اظهار داشت: بعد از این بازدید انرژی و روحیه بسیار خوبی گرفتم و برای ادامه فعالیت‌هایم مصمم‌تر شده‌ام. دانش آموزان این مدرسه با ذوق و سلیقه ی خود پوسترهایی از تصاویر من را تهیه کرده بودند و به دیوارهای کلاس و مدرسه نصب کرده بودند که برای من بسیار با ارزش بود.