فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) در راستای تغییرات عمده در لیگ جهانی حضور 12 کشور از جمله ایران را در هفت سال آینده سطح یک لیگ جهانی تضمین کرد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، لیگ جهانی والیبال در سال 1990 به عنوان بخشی از یک برنامه بازاریابی در این رشته ورزشی راه‌اندازی شد تا نشان متمایزی از فعالیت‌های فدراسیون جهانی در اواخر قرن بیستم باشد.

فدراسیون جهانی والیبال برای برگزاری بیست و نهمین دوره این رقابت ها (سال 2018) تغییرات عمده ای لحاظ کرده است که برگزاری سطح یک این رقابت ها با حضور 16 تیم در دو گروه مردان و زنان از جمله این تغییرات است.

بر اساس دستورالعمل جدید 12 کشور از این تعداد، حضورشان در هفت سال آینده تضمین شده است و چهار کشور دیگر که برای سال 2018 انتخاب شدند، احتمال تغییر بر اساس عملکرد در هر سال خواهند داشت.

در رقابت‌های لیگ جهانی جدید والیبال و در گروه مردان تیم‌های برزیل، ایران، چین، ایتالیا، لهستان، صربستان، آمریکا، فرانسه، ژاپن، آلمان، روسیه و آرژانتین حضورشان در این رقابت‌ها برای هفت سال آینده از سوی فدراسیون جهانی تضمین شده است و تیم استرالیا، کره‌جنوبی، کانادا و بلغارستان در رقابت‌های 2018 شرکت می‌کنند و در گروه چهار تیم متغیر این رقابت‌ها هستند.

همچنین در مسابقات گروه زنان که از سال 2018 دیگر به نام پرند گریس برگزار نمی شود و همانند مسابقات مردان با نام «لیگ جهانی جدید والیبال» پیگیری خواهد شد، تیم های برزیل، ایتالیا، آمریکا، چین، صربستان، کره جنوبی، هلند، تایلند، آلمان، ترکیه، ژاپن و روسیه تضمین هفت ساله برای حضور دارند و تیم آرژانتین، جمهوری چک، بلژیک و لهستان در گروه متغیرها قرار می گیرند.

امکان برنامه‌ریزی بلند مدت کشورها برای بازاریابی و جذب حامیان مالی یکی از دلایل فدراسیون جهانی والیبال برای این تصمیم است. تغییرات عمده دیگری نیز در این رقابت ها ایجاد شده است که در گزارش های بعدی به آنان پرداخته خواهد شد.