مربی پیشین استقلال گفت: صعود کردن با صدرنشینی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اهمیت بسیار خاصی دارد و کار تیم صعود کننده در مرحله بعدی را ساده تر می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، مجید صالح در خصوص بازی تیم های استقلال و الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: قطعا این بازی حساس ترین بازی این گروه است و هر دو تیم نمی‌خواهند شانس صعود به مرحله بعدی را از دست بدهند. از آنجایی که برنده این بازی قطعا تیم صدر نشین گروه خواهد بود و صعود بعنوان تیم صدرنشین از اهمیت بالایی برخوردار است، هر دو تیم برای این موضوع طرح و برنامه خاصی دارند.

* استقلال از دور برگشت لیگ برتر متحول شد
آبی پوشان در نیم فصل نخست فراز و نشیب داشتند. خوب نبودند خیلی هم بد نبودند. این یک نیم فصل در استقلال صرف آزمون و خطا شد که البته از آنجایی که اولین مقطع از مربیگری منصوریان در استقلال بود شاید تا حدودی هم طبیعی به نظر برسد.

اما این تیم در نیم فصل دوم کاملا متحول شد. هارمونی لازم در این تیم ایجاد شد و نفرات جای خود را پیدا کردند. از آن زمان این تیم هم در سبک بازی و هم در نتیجه کاملا متحول شد. دامنه بازی‌ها و نتایج خوب استقلال به لیگ آسیا هم کشیده شد و برای همین است که می‌بینیم این تیم عملکرد خوبی در لیگ قهرمانان داشته و در بین همه تیم های ایرانی بهترین عملکرد را داشته است.

* جوانان استقلال به بلوغ رسیده‌اند
از سه سال پیش یک حرکت در باشگاه استقلال آغاز شد. استفاده از بازیکنان جوان رفته رفته آغاز شد و این سیکل طی شد تا امسال و در این مقطع استقلال یک تیم جوان و کامل باشد. بازیکنان جوان استقلال در عین جوانی به بلوغ فوتبال رسیده اند. اگر الان دیده می‌شود بازیکنی مثل نورافکن در 20 سالگی یکی از بهترین فوتبالیست‌های ایران است و یا نفراتی فرشید اسماعیلی، بهنام برزای، مجید حسینی، محسن کریمی و... البته ناگفته نماند که یکسری جوان خیلی خوب هم امسال به تیم استقلال اضافه شدند و این سیکل جوانگرایی را تکمیل کردند. بازیکنانی مثل زکی پور، حقدوست، قربانی و حتی جانواریوی برزیلی.

* الاهی یک تیم فوق حرفه‌ای در آسیا است
حریف امروز استقلال یک تیم فوق حرفه‌ای است. تیمی ثروتمند که جمعی از بهترین های آسیا را در خود جمع کرده. تیمی که بازیکنی مثل آساموا ژیان در آن نیمکت نشین باشد و تنها ده پانزده دقیقه بازی کند معلوم است چه بازیکنانی دارد.

البته با همه این وجود استقلال ما با همین جوانانش می‌تواند این تیم ثروتند را شکست دهد. به خصوص که این بازی در تهران و در حضور یار دوازدهم استقلال انجام می‌شود.

* گروه‌های سوم و چهارم قدری سخت‌تر بود
به اعتقاد من گروهی که تیم های ذوب آهن و پرسپولیس در آن حضور داشتند قدری از گروه تیم های استقلال خوزستان و استقلال تهران سخت تر بود. طبیعی هم بود که آن گروه ها سخت تر باشد. چون اکثر تیم های حاضر در آن یا قهرمان و نایب قهرمان لیگ کشورهای شان بودند یا قهرمان جام‌های حذفی. درست مثل خود پرسپولیس و ذوب آهن که نایب قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی ایران بودند.

* صدرنشینی در روز آخر ارزشمند است
این درست که هر دو تیم استقلال و الاهلی شانس صعود به مرحله بعدی را دارند، اما شرایط دو تیم ایجاب می‌کند که بعنوان تیم نخست گروه به مرحله بعدی بروند. چون در این صورت نه تنها با تیم دوم گروه سوم دیدار می‌کنند، بلکه این شانس را دارند که بازی برگشت در خانه تیم صدرنشین انجام شود و این یک امتیاز ویژه است که نه الاهلی دوست دارد از خیر آن بگذرد و نه استقلال.

* حوصله و تمرکز کلید پیروزی آبی پوشان است
استقلال باید هوشمندانه از شرایط میزبانی‌اش استفاده کند. آبی پوشان باید در این بازی صبر پیشه کنند و حوصله داشته باشند و البته تمرکزشان هم در همه دقایق بازی حفظ شود. صبر، حوصله و تمرکز کلید پیروزی استقلال در این بازی است. آبی پوشان باید به بازی سرعت بدهند اما عجله نکنند. سرعت دادن به بازی با عجله کردن فرق دارد و تیمی که عجله کند از هدفش دور می شود.