اردشیر شمس وزنه بردار و پیشکسوت خوزستانی در رقابت های المپیک پیشکسوتان جهان موفق شد به مدال طلای این رقابت ها دست یافته و رکورد جهان را جابه جا کند.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از فدراسیون وزنه برداری، رقابت های المپیک پیشکسوتان جهان روز دوشنبه در اوکلند نیوزلند برگزار شد و نخستین نماینده کاروان وزنه برداری کشورمان در این رقابت ها اولین چراغ کاروان وزنه برداری پیشکسوتان کشورمان را روشن کرد.
اردشیرشمس وزنه بردار خوزستانی تیم ملی پیشکسوتان که در مسابقات جهانی همواره به مدال طلا دست پیدا می کرد، این بار ضمن کسب نخستین مدال برای کاروان وزنه برداری پیشکسوتان، سه مرتبه نیز رکورد دسته 105 کیلوگرم رده سنی 60 تا 64 سال جهان را ارتقاء داد.
گفتنی است اردشیرشمس در حرکت یک ضرب وزنه های 77 ، 82 و 90کیلوگرم را با موفقیت بالای سر برد.
همچنین در حرکت دوضرب ابتدا وزنه 100 کیلویی را مهار کرد و در مرتبه دوم با مهار وزنه 118 کیلوگرمی یک کیلوگرم رکورد جهان را ارتقاء داد.
در مرتبه سوم نیز با ثبت وزنه 122 کیلوگرم، چهار کیلوگرم رکورد حرکت دوضرب را جابه جا کرد.
وی با مجموع 212 کیلوگرم ضمن کسب مدال طلا یک کیلوگرم رکورد مجموع دسته 105 کیلوگرم رده سنی 60 تا 64 سال جهان و المپیک را به نام خود و کشورمان به ثبت رساند.
این وزنه بردار پیشکسوت خوزستانی با پوشیدن لباس ایل بختیاری و پرچم جمهوری اسلامی ایران برای دریافت مدال طلای رقابت های وزنه برداری بازی های المپیک پیشکسوتان2017 اوکلند نیوزیلند به روی سکو رفت.
مسابقات المپیک پیشکسوتان جهان هر چهار سال یک بار برگزار می شود و این بار این رقابت‌ها از 28 فروردین ماه تا چهارم اردیبهشت در کشور نیوزلند با حضور 28 هزار ورزشکار در قالب 201 کشور برگزار شد.