رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال می‌گوید فدراسیون فوتبال باید به تصمیمات گرفته شده اعتماد کند.

به گزارش مرور نیوز عباس ترابیان، درباره لغو سفر تیم فوتسال زیر 20 سال به ازبکستان و ناراحتی علی صانعی از این اتفاق و اینکه از کمیته فنی تقاضای حمایت کرده بود، گفت: روند کار برای انجام یک مسابقه تدارکاتی به این ترتیب است که کمیته مربوطه درخواست آنرا به رئیس آن کمیته می دهد. سپس این درخواست در اختیار رئیس کمیته تیم های ملی قرار می گیرد. وی هم طبق فرمت، تاییدات لازم را اخذ می کند که اولین مرحله، بحث و بررسی در کمیته فنی است.

وی افزود: مسائلی مثل ضرورت انجام سفر، اهمیت آن و موارد حاشیه ای در کمیته فنی مورد بحث قرار می گیرد. اگر این سفر در کمیته فنی تایید شود، به کمیته تیم های ملی می رود و سپس تاییدات نهایی و مجوزهای لازم اخذ خواهد شد. کمیته بین الملل هم موظف است تا با کشور طرف مقابل برای برگزاری این بازی تدارکاتی مذاکره کند. در مقابل، کشور میزبان هزینه های مختلفی انجام می دهد و برای اسپانسرینگ بازی هم تدارکات لازم را پیش بینی می کند. از همه مهتر اینکه کشور میزبان سایر گزینه هایش برای بازی تدارکاتی را کنار می گذارد تا با ما بازی کند.

رئیس کمیته فنی و توسعه تاکید کرد: ما از مدتها قبل کارهای مربوط به سفر تیم فوتسال زیر 20 سال به ازبکستان را انجام دادیم ولی این سفر لغو شد. از این اتفاق هم ما ضرر کردیم هم ازبکها چون تا شروع مسابقات آسیایی چیزی نمانده است و نمی توان بازی تدارکاتی دیگری را هماهنگ کرد.

ترابیان یادآور شد: فکر می کنم فدراسیون فوتبال باید روی روندی که انجام می شود، یک بازنگری اساسی داشته باشد. اگر هم روند مشکلی ندارد، به تصمیماتی که گرفته می شود اعتماد کند. در غیر اینصورت کار سخت می شود. تیم فوتسال زیر 20 سال از حضور در مسابقات آسیایی دو هدف دارد؛ هم قهرمانی و گرفتن جام از چنگ ژاپنی ها که یک ماه است در اردوی اروپا به سر می برند؛ هم کسب سهمیه المپیک زیر 18 سال.

وی در خصوص به هم ریختن برنامه های کشور ازبکستان هم گفت: شب گذشته رئیس کمیته فوتسال ازبکستان با بنده تماس تلفنی داشت و گلایه کرد که چرا این بازی لغو شده است. من هم برایش توضیح دادم که ممکن است این اتفاق برای هر کشوری رخ بدهد و برایش برزیل را مثال زدم که بعضی از سفرهایش لغو شده است. به هر حال ما از ازبکها عذرخواهی کردیم ولی این روند باید اساسی باشد.

رئیس کمیته فنی و توسعه تصریح کرد: یک موقع است که فدراسیون می گوید فوتسال را نمی خواهد؛ آن موقع همه می دانند که تمرکزشان باید روی فوتبال باشد. ولی اگر فدراسیون، فوتسال را می خواهد و فکر می کند این رشته می تواند برایش تکیه گاه باشد، باید برخورد بهتری داشته باشند.