سرمربی تیم جوانان ایران گفت: اخیرا جلسه ای با فدراسیون فوتبال داشتم و به آنها گفتم اگر موفقیت می خواهیم باید تمرینات و اردوهای بیشتری داشته باشیم.

به گزارش مرور نیوز، امیر حسین پیروانی در گفت و گو با مجله کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره صعود تیم جوانان ایران به جام جهانی عنوان کرد:این موفقیت فقط به من اختصاص ندارد.در این موفقیت،همه مربیانی که با ما در رده های زیر 16 سال،زیر 19 سال و زیر 23 سال،همه مربیان و همه باشگاهها سهیم بودند.من بابت این اتفاق از همه همکارانم تشکر می کنم.

وی ادامه داد:باید تشکر ویژه ای از کارلوس کی روش داشته باشم.در خیلی از جلسات او در کنار من بود و در راه موفقیت ها کمک کرد.

سرمربی تیم جوانان ایران بیان داشت:در ایران تیم ملی بزرگسالان مورد توجه همگان قرار دارد.در مسابقات این تیم 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر می شوند و اگر استادیوم جا داشته باشد این تعداد می تواند به 200 هزار نفر هم برسد.چنین توجهی به باشگاههای پرسپولیس و استقلال هم وجود دارد و رسانه ها و تلویزیون روی بازی های این تیم ها تمرکز دارند.

وی ادامه داد:متاسفانه آنها هیچ توجهی به تیم زیر 19 سال یا زیر 17 سال ندارند.من اخیرا جلسه ای با فدراسیون فوتبال داشتم و به آنها گفتم اگر موفقیت می خواهیم باید تمرینات و اردوهای بیشتری داشته باشیم.بازیکنان باید زمان بیشتری در اردو بمانند و از یکدیگر شناخت بهتری پیدا کنند.

پیروانی خاطرنشان کرد:برخی بر این باورند که بازیکنان باید در باشگاههای خود باشند.آنها شاید معتقد باشند این برای موفقیت در رده ملی کافی باشد.ما در 16 سال اخیر در جام جهانی حضور نیافتیم.در آن زمان در فدراسیون فوتبال همه توجهات روی باشگاهها بود و ما نمی توانستیم استعدادها را به خوبی شناسایی کنیم.

وی ادامه داد:من در ماههای اخیر با تیم جوانان ایران کار کرده ام.در 10 ماه 15 اردو برگزار کردیم.هر کدام از این اردو ها از هفت،هشت یا 10 روز به طول انجامید.ما تمرین کردیم،استراحت کردیم و بنابراین 150 روز در سال در کنار هم بودیم.در این مدت 200 جلسه تمرین انجام دادیم.در حال حاضر بین کادر فنی و بازیکنان رابطه نزدیکی وجود دارد.همه بچه ها از ایده های من باخبرند.دو سال پیش که من کار را شروع کردم،ما هیچ بازیکنی که در دسته اول بازی کند نداشتیم اما در حال حاضر 9 بازیکن داریم که در لیگ برتر بازی می کنند.