رئیس فدراسیون گلف گفت: نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش جمعیت گلف‌باز داشته‌ایم.

به گزارش مرور نیوز، کیکاووس سعیدی رئیس فدراسیون گلف صبح امروز با حضور در نشست خبری و با ارائه گزارش عملکرد فدراسیون در سال 95 و برنامه این فدراسیون برای سال 96 اظهار داشت: حدود 25 سال است که فدراسیون گلف در ایران راه‌آندازی شده است و ما عضو فدراسیون جهانی هم هستیم. متأسفانه در بخش زیرساخت‌ها وضعیت خوبی نداریم و علتش هم شرایط اقتصادی کشور است. تحریم‌های قبل از برجام موجب شد تا زیربنا برای توسعه گلف به خوبی فراهم نشود.

وی ادامه داد: ما در چهار سال گذشته حدود 22 پله در رنکینگ جهانی صعود کردیم، زمانی در رتبه 72 جهان بودیم و حالا به رتبه 50 رسیده‌ایم. از نظر تجهیزات و لوازم هم چیزی بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کرده‌ایم و در 23 استان هیأت گلف داریم. همچنین برای دومین بار موفق شدیم یک مربی سرشناس از کشور استرالیا را به ایران بیاوریم که او طی چند روز گذشته 3 کارگاه آموزشی برگزار کرده است، ضمن اینکه گلف بانوان هم به مسابقات بلژیک اعزام شده است.

رئیس فدراسیون گلف با اشاره به برگزاری تورنمنت بین‌المللی با نام جام صلح و دوستی در تهران خاطرنشان کرد: تیم‌های شرکت‌کننده از 15 اردیبهشت به ایران می‌آیند و مسابقات از 17 اردیبهشت ماه در سه رانت برگزار می‌شود که هر رانت یک روز به طول می‌انجامد و پس از آن هم مراسم اختتامیه با حضور چهره‌های مختلف برگزار خواهد شد.

سعیدی در خصوص جوایز این مسابقات گفت: این مسابقات در سطح آماتور برگزار می‌شود و اینگونه تورنمنت‌ها جوایز نقدی نخواهد داشت، بلکه فقط مدال، کاپ و حکم می‌دهیم. هزینه‌های برگزاری مسابقات هم از طریق فدراسیون و سایر هزینه‌ها از منابع دیگر تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه کشورهای لبنان، ایران، بنگلادش، افغانستان و پاکستان در این مسابقات حاضر خواهند بود، ادامه داد: رقابت‌ها به صورت تیمی و انفرادی برگزار خواهد شد و هر تیم شامل سه نفر خواهد بود. از ایران هم چهار تیم حضور دارند که شامل تیم ملی و سه تیم برتر لیگ در سال گذشته خواهند بود.

رئیس فدراسیون گلف در مورد برنامه‌های این فدراسیون برای توسعه گلف گفت: برنامه‌ای را به هیأت‌های استانی ابلاغ کردیم تا در 2 تا 4 سال آینده آکادمی و مرکز آموزش گلف را احداث کنند، چند ماه از این ابلاغ گذشته است و برخی استان‌ها کار خود آغاز کرده‌اند. بعد از احداث این مراکز می‌توانیم به صورت علمی و عمومی‌تر به آموزش و توسعه این رشته بپردازیم، ضمن اینکه به دنبال جذب سرمایه‌گذارهای داخلی و خارجی هم هستیم، برای مثال در سال گذشته یک سرمایه‌گذار فرانسوی داشتیم که پیشنهاد آنها در دست بررسی است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم مسابقات جام صلح را ادامه دهیم و پیش‌بینی شده که هر دو سال یکبار این مسابقات برگزار شود و هر سال تیم‌های بزرگتری را دعوت خواهیم کرد.

سعیدی در مورد واگذاری زمین گلف مجموعه ورزشی انقلاب به بخش خصوصی عنوان کرد: چندی پیش طرحی تصویب شده بود که زمین گلف مجموعه انقلاب به بخش خصوصی واگذار شود، اما ما رایزنی کردیم و این موضوع فعلاً لغو شده است، به این ترتیب زمین مجموعه انقلاب دراختیار فدراسیون خواهد بود، ضمن اینکه ما برنامه‌ای را به وزارت ورزش برای استفاده بهینه از این زمین ارائه کرده‌ایم.

سعیدی در خصوص همگانی شدن رشته گلف اظهار داشت: ما نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش جمعیت گلف‌باز داشته‌ایم، اگر بتوانیم زمین‌های آموزشی و تمرینی با استاندارد بین‌المللی ایجاد کنیم، نیاز به زمین‌های بزرگ نخواهیم داشت که این کار از طرح‌های ضربتی فدراسیون است. نگاه ما بین‌المللی بوده و می‌خواهیم برای المپیک 2020 سهمیه کسب کنیم که این بزرگترین هدفمان محسوب می‌شود، استفاده از مربیان خارجی و لژیونرها در این راه به ما کمک می‌کند.

سعیدی ادامه داد: گلف اصلاً گران نیست، در اکثر استان‌ها آموزش این رشته تقریباً رایگان است، برای مثال؛ در ترکیه هزینه یک جلسه استفاده از زمین گلف حدود 120 یورو است، در حالی که این مبلغ در ایران چیزی حدود 15 دلار است. به این ترتیب باید بگویم که رشته گلف رشته‌ای لوکس و لاکچری است، هر چند که مخاطبان خاص خودش را دارد.