مسوول توسعه اسلالوم فدراسیون جهانی قایقرانی با رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مرورنیوز، به نقل از  روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، مسوول توسعه اسلالوم فدراسیون جهانی قایقرانی که به منظور تدریس در دوره ارتقای مربیگری پیشرفته به ایران سفر کرده، به همراه غلامرضا امینی رئیس، وحید مرادی دبیرکل و کتایون اشرف رئیس کمیته اسلالوم فدراسیون قایقرانی با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان دیدار کردند.

در این دیدار رئیس فدراسیون قایقرانی گزارشی از روند اجرای طرح توسعه اسلالوم نوجوانان که از ابتدای سال 94 اجرا شده ارائه کرد.

در ادامه جلسه رئیس کمیته اسلالوم با اشاره به حمایت فدراسیون جهانی قایقرانی از طرح توسعه اسلالوم گفت: از ابتدای سال گذشته طرح توسعه اسلالوم نوجوانان با حضور مسئول توسعه این رشته در فدراسیون جهانی و مدرسین طراز اول جهانی در دریاچه آزادی و رودخانه کرج آغاز شد.

کتایون اشرف از اجرای این طرح بر اساس برنامه مدون و از پیش تعیین شده خبر داد و  تصریح کرد: هدف این طرح شناسایی و تربیت نوجوانان مستعد اسلالوم برای بازی‌های المپیک نوجوانان 2018 بوئنس آیرس آرژانتین است. در این طرح به ترتیب مرحله ابتدا استعدادیابی و شناسایی جوانان نخبه در کشور انجام می‌شود و همزمان مدرسین و مربیان به صورت تخصصی پرورش پیدا می کنند و در مرحله بعد با برگزاری مسابقات انتخابی نفرات نهایی معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با حمایت های فدراسیون و همکاری فدراسیون جهانی قایقرانی ما توانستیم تا این مرحله بستر را به بهترین نحو آماده کنیم و مراحل مهمی را هم پشت سر گذاشتیم، البته این طرح به صورت فراگیر و در تمام استان‌های کشور انجام می‌شود و می‌تواند الگوی مهمی برای کشورهای دیگر باشد.

اشرف عنوان کرد: برای اجرای بهتر و نتیجه‌گیری مطلوب ما نیاز به حمایت کمیته ملی المپیک داریم و بسیار خوشحال هستیم که در خلال برگزاری دوره ارتقای مربیگری پیشرفته با حضور پیریک مسئول توسعه اسلالوم ICF با رئیس کمیته المپیک دیدار می‌کنیم.

در ادامه دیدار مسوول توسعه اسلالوم فدراسیون جهانی قایقرانی ICF ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان اظهار داشت: بسیار خوشحالم که با عالی‌ترین مقام کمیته ملی المپیک ایران دیدار می‌کنم و این نشان می‌دهد که توسعه ورزش در ایران از نگاه مسئولین بسیار اهمیت دارد.

پیریک گوسلاین افزود: طرح توسعه اسلالوم چندین سال است که در دستور کار فدراسیون جهانی قرار گرفته و ایران یکی از اولین کشورهایی بوده که در راستای این طرح حرکت کرده است و با توجه به استعدادی که وجود دارد پیشرفت خوبی هم داشته است.

وی تصریح کرد: این طرح در راستای شعار و سیاست‌های کمیته بین المللی المپیک با هدف دوستی، جوانمردی و نزدیکی ملل به یکدیگر انجام می‌شود و ما ضمن نیاز به حمایت کمیته‌های ملی المپیک به دنبال ایجاد الگوی مناسب همچون ایران برای رشد و پیشرفت اسلالوم در سراسر جهان هستیم.

پیریک تشریح کرد: در ایران علاقه‌مندی بسیاری برای رشد و پیشرفت وجود دارد و این مسئله با حمایت کمیته ملی المپیک و مسئولان ورزش کمک بسیاری به توسعه این رشته ورزشی خواهد کرد و در آینده حتما نقش مهم خود را نشان خواهد داد.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان نیز در این دیدار ضمن اعلام حمایت این کمیته از روند اجرای طرح های توسعه‌ای خاطرنشان کرد: این طرح قطعا یکی از برنامه های ارزشمند در ورزش کشور خواهد بود و کمیته ملی المپیک نیز همواره از چنین طرح هایی حمایت می‌کند.

کیومرث هاشمی از فدراسیون قایقرانی به دلیل برنامه ریزی برای اجرای طرح توسعه اسلالوم نوجوانان تقدیر کرد و اظهار داشت: تلاش فدراسیون قایقرانی در اجرای طرح های این چنینی بسیار مهم و قابل ستایش است و حتما در آینده می‌توانیم شاهد نتایج درخشان آن باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: این نوجوانان و مربیان آن ها که آموزش تخصصی می‌بینند در آینده علاوه بر حضور در المپیک نوجوانان می توانند در المپیک و بازیهای آسیایی نیز به ارتقای جایگاه ایران کمک کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما نیز در کمیته ملی المپیک هر کجا که لازم باشد از طرح حمایت می‌کنیم و امیدوار هستیم که کارها طبق برنامه پیش رود و شاهد رشد و توسعه رشته ورزش قایقرانی در کشور باشیم.

گفتنی است دوره ارتقای مربیگری پیشرفته اسلالوم تحت نظر پیریک گوسلاین مسوول توسعه اسلالوم فدراسیون جهانی قایقرانی ICF 24 مهرماه در دریاچه آزادی آغاز شده و تا 28 مهر نیز ادامه پیدا خواهد کرد.