وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد ورزشگاه نقش جهان اصفهان به زودی با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مرورنیوز، محمود گودرزی پروژه ورزشگاه نقش جهان را یکی از زیباترین و فاخرترین پروژه‌های ورزشی کشور دانست که بعد از مجموعه ورزشی آزادی تهران با ظرفیت 70 هزار نفر در بین ورزشگاه‌های بزرگ کشور قرار دارد.

وزیر ورزش و جوانان از سالن 6 هزار نفری «حماسه 25 آبان» که در کنار استادیوم فوتبال با شرایط خوب و مدرن دو سال پیش به بهره‌برداری رسیده نیز به عنوان یکی دیگر از شاخصه‌های مجموعه بزرگ ورزشگاه نقش جهان یاد کرد.

گودرزی اصفهان را کلانشهری با آثار بسیار غنی باستانی و اسلامی نام برد و تکمیل ورزشگاه نقش جهان بعد از 22 سال را مطالبه به حق مردم این شهر دانست که به‌زودی تحقق می‌یابد.

به گفته وزیر ورزش و جوانان برخورداری از یک فضای ورزشی مدرن با امکانات خوب برای مردم اصفهان به ویژه جوانان این خطه ضرورت داشته است .

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای تکمیل این پروژه بعد از 22 سال صورت گرفته، خاطر نشان کرد: ورزشگاه نقش جهان در زمانی که در وزارت ورزش و جوانان مسئولیت را پذیرفتم مشکلات زیادی داشت اما در اولویت برنامه‌های عمرانی وزارت متبوع قرار گرفت.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه رقم 45 تا 50 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه در توان دولت نبوده به رایزنی‌های این وزارتخانه به منظور حل چالش بزرگ نقش جهان اشاره کرد و گفت: برای حل معضل ورزشگاه نقش جهان که واقعا به یکی از اساسی‌ترین چالش‌های عمرانی ورزشی کشور تبدیل شده بود، رایزنی‌هایی صورت گرفت و تعامل مثمرثمری با استاندار اصفهان، مدیرکل ورزش و جوانان این استان، همچنین مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه صورت گرفت که موجب ایجاد یک توافق شد. طی این توافق شرکت فولاد مبارکه در قبال استفاده تیم فوتبال متبوع‌شان، سایر تیم‌ها و مردم، رقم مورد نیاز به منظور افتتاح و بهره‌برداری را تامین کند که این فرآیند به خوبی انجام شد.

گودرزی مشکلات مالی که برای تکمیل این پرو‍ژه سد راه بود را مورد توجه قرار داد و از پایبندی به تعهدات فولاد مبارکه به نیکی یاد کرد. وزیر ورزش و جوانان سرعت عمل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی همچنین پیمانکاران این پروژه را ستود.

وی همچنین گفت: خوشبختانه نقش جهان که یک پرو‍ژه واقعا ارزشمند است، مراحل پایانی را طی می‌کند و ظرف روزهای آینده در صدد تنظیم وقتی هستیم تا با حضور  جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

گودرزی حمایت‌های معاون اول رییس جمهور در فرایندی که به منظور تکمیل این پرژه عظیم سپری شد را مهم و تاثیرگذار ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که سایر بخش‌های صنعتی در سطح کشور هم در راستای تکمیل و اتمام چنین مجموعه های ورزشی بزرگی ،گام های بلندی بردارند.

وزیر ورزش و جوانان برخورداری ورزش کشور از چنین پروژه های ورزشی عظیم را مثبت دانست و به تکمیل زمین چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز هم اشاره و عنوان کرد: وضعیت ورزشگاه یادگار امام تبریز هم با ترمیم زمین چمن مناسب‌تر شد، به‌طوری‌که بر خلاف قبل که چمن آن در فصل زمستان یخ می‌زد، اکنون با کمک تکنولوژی‌های جدید مشکلی نخواهد داشت و یک پروژه ملی ارزنده محسوب می‌شود.

گودرزی همچنین به حفظ ورزشگاه‌ها به عنوان سرمایه های ملی تاکید کرد و گفت:  امیدواریم با ارتقا فرهنگ هواداری دیگر شاهد شکسته شدن صندلی‌ها هم نباشیم تا با حفظ اموال عمومی ورزشگاه‌های در خور شان کشورمان داشته باشیم.