صعود نکردن تیم فوتبال ملوان از لیگ یک به لیگ برتر نه تنها برای این تیم و هوادارانش، بلکه برای فوتبال ایران یک معضل جدید درست کرد.

به گزارش مرور نیوز، با پایان یافتن رقابت‌های لیگ دسته اول کشور و صعود دو تیم پارس جنوبی جم و سپیدرود رشت، تیم ملوان که یکی از شانس های مسلم بازگشت به لیگ برتر بود از این غافله جا ماند تا حضور این تیم در لیگ دسته اول و غیبتش در لیگ برتر دو ساله شود.

تیم تراکتورسازی تبریز هم که در چند سال گذشته مجوز استفاده از فوتبالیست‌های سرباز را داشت، از یک طرف با محرومیت نقل و انتقالات از سوی فیفا مواجه است و از یک طرف هم گفته می‌شود با تغییر سهام مالکیت این باشگاه حتی اگر محروم هم نبود، باز هم قادر به استفاده از بازیکنان سرباز نبود. حتی اگر حالت دوم هم صدق نکند، باز هم تراکتور به همان دلیل اول نه فقط بازیکن سرباز، بلکه هیچ بازیکنی نمی تواند جذب کند.

از آنجایی که هیچ تیمی در لیگ برتر نیست که مجاز به استفاده از فوتبالیست‌های سرباز باشد، حالا این سئوال پیش می‌آید که تکلیف فوتبالیست‌های سرباز لیگ برتری چه می‌شود و این معضل به چه شکل و با چه راهکاری باید حل شود.

به عنوان مثال می توان به امید عالیشاه و احمد نوراللهی اشاره کرد. دو بازیکن جوان و توانمند کشورمان که چوب محرومیت تراکتورسازی از نقل و انتقالات زمستانی را خوردند و یک نیم فصل از فوتبال تباه شد. آیا برای فصل بعد فوتبالیست‌های حرفه‌ای که سرباز می‌شوند حتما باید به تیم‌های ملوان و فجر سپاسی در لیگ یک بروند و از لیگ برتر و فوتبال حرفه ای دور باشند یا این که مقامات مسئول راهکار تازه ای برای حل این مشکل پیدا می کنند.

بدیهی است که در صورت اجباری شدن حضور فوتبالیست‌های حرفه‌‍ای سرباز در دو تیم ملوان و فجر سپاسی شیراز، هم در حق فوتبالیست‌ها که در اوج دوران آمادگی شان ناچارند در لیگ یک بازی کنند اجحاف می‌شود و هم در حق همه تیم‌های لیگ یکی به جز ملوان و فجر شهید سپاسی که مجوز استفاده از این قبیل بازیکنان را دارند.