رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، مسوولان شهر رم را متهم به داشتن انگیزه‌های سیاسی در مخالفت با نامزدی میزبانی المپیک ۲۰۲۴ کرد.

به گزارش مرورنیوز، «جیووانی مالاگو» رئیس کمیته المپیک ایتالیا هفته گذشته رسماً اعلام کرد که شهر رم دیگر برای کسب میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2024 تلاش نخواهد کرد. این مسئله در حالی عنوان شد که مخالفت شهردار و مسوولان این شهر اصلی‌ترین دلیل این اتفاق برای رم بود.

«توماس باخ» رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در واکنش به این موضوع، مقامات رم را متهم کرد که پشت این مخالفت انگیزه سیاسی داشته‌اند.

باخ در نامه‌ای خطاب به کمیته المپیک ایتالیا در این باره نوشت: «کمیته بین‌المللی المپیک به این نکته توجه دارد که خروج رم از نامزدی بازی‌های المپیک 2024 بعد از رای‌گیری در شورای این شهر صورت گرفته است. بر اساس اطلاعاتی که در چند روز گذشته دریافت کرده‌ایم، به وضوح نشان داده شد که تصمیم شورای شهر با انگیزه‌های سیاسی بوده است.»

در ادامه این نامه آمده است: «می‌خواهم از کمیته المپیک ایتالیا و تلاش این کمیته که می‌توانست منجر به یک پروژه عالی شود، تشکر می‌کنم. شکی نیست که این پروژه می‌توانست یک میراث مثبت و پایدار برای شهر رم و منطقه لاتزیو باشد.»

باخ همچنین گفت که همکاری IOC با کمیته المپیک ایتالیا برای توسعه و ارتقای ورزش‌های المپیکی با ایتالیا ادامه خواهد داشت.

میزبان المپیک و پارالمپیک 2024 در حالی روز 13 سپتامبر 2017 در لیما، پایتخت پرو اعلام خواهد شد که شهرهای لس آنجلس، پاریس و بوداپست سه نامزد میزبانی این بازی‌ها هستند.