مدیر تیم‌های ملی فوتبال گفت: تمرکز کی‌روش در حال حاضر حضور قدرتمندانه در جام جهانی است و او فردی است که به قراردادش تعهد دارد.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا ساکت مدیر تیم‌های ملی فوتبال در پاسخ به این سؤال که چرا پول‌های بلوکه‌شده ایران هنوز نرسیده، اظهار داشت: ما پول‌هایی را از فیفا و ای‌اف‌سی طلب داریم، با برنامه‌ریزی تاج بخشی فعال شده و تا این لحظه پول داوران، جام جهانی 2014 و باشگاه‌ها را گرفته‌ایم. در مالزی هنوز مشکلاتی داریم که با کمک وزارت امور خارجه تلاش می‌‌کنیم حل شود. پول هایی که گرفته‌ایم از سوئیس بوده است.

وی در مورد لیست کی‌روش در تمرینات جدید تیم ملی گفت: کی‌روش نفراتی را دعوت کرد که قرار است تمرینات را دنبال کنند، نگاه او همیشه رو به جلو بوده است. ما در فوتبال ورود مغزها و متخصصان را داشته‌ایم. بازیکنانی داشتیم که ایرانی بودند، اما در خارج از کشور زندگی می‌کردند که این بازیکنان به تیم ملی اضافه می‌شوند. این رویکرد خوب بوده و مدعی هستیم ورود مغزها را در فوتبال داشته‌ایم.

مدیر تیم‌های ملی در ادامه درباره اینکه تکلیف مربیان ایرانی در تیم ملی چه شد، خاطرنشان کرد: تاج این موضوع را پیگیری می‌کند و نتایج را می‌گوید.

ساکت همچنین در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر تکلیف نقل و انتقالات باشگاه‌ها چه می‌شود، خاطرنشان کرد: تاج این موضوع را بررسی می‌کند.

مدیر تیم‌های ملی همچنین در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه شنیده شده کی‌روش احتمالاً بازنشسته می‌شود یا بعد از جام جهانی قرارداد او تمدید نخواهد شد، آیا برای جام ملت‌های آسیا 2019 با او همکاری می‌کنید یا خیر، یادآور شد: کی‌روش به قراردادش متعهد است، برای حضور قدرتمند در جام جهانی همکاری می‌کند. فدراسیون فوتبال هم به خاطر تلاش‌هایش از او سپاسگزار است، این سؤال در حال حاضر قابل طرح نیست و تمرکز، حضور قدرتمندانه در جام جهانی است.

وی در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: ما امسال تصمیم گرفتیم باشگاه‌هایی که در بانوان تیم‌داری می‌کنند، برای ورودیه آنها 2 درصد تخفیف دهیم که یک عدد قابل توجه است.

مدیر تیم‌های ملی همچنین در پاسخ به این سؤال که باشگاه‌ها توان پرداخت قرارداد بانوان را ندارند، عنوان کرد: ما باشگاه‌ها را ملزم می‌کنیم حتی بسته تشویقی برای آنها درنظر گرفته شده است، ظرفیت تبلیغی برای اسپانسرها هم درنظر می‌گیریم. توجه به باشگاه‌ها باعث می‌شود تا شاهد قدرتمندی در تیم‌های ملی فوتبال بانوان باشیم.

وی افزود: توسعه فوتبال بانوان یکی از اهداف اساسی فیفاست که توجه به باشگاه‌ها، رویکرد اساسی فدراسیون ایران است. ما تلاش می‌کنیم تعداد تیم‌ها را در لیگ افزایش دهیم، همچنین قرار است طبق مصوبه سازمان لیگ، یک رده در بخش بانوان اضافه شود. یک سال و نیم قبل که در جلسه خصوصی با رهبر انقلاب جلسه داشتیم، ایشان روی ورزش بانوان تأکید داشتند، این موضوع فصل‌الخطاب است.

ساکت در ادامه صحبت‌هایش، زیرساخت‌ها را مهمترین دغدغه فدراسیون دانست و عنوان کرد: الان خیرین وارد ورزش شدند و وزارت ورزش هم از آنها خوب حمایت کرده است، یکی از نکات مشکل‌دار دیگر ما حق پخش است که اگر پرداخت می‌شد، ما الان جلو بودیم. با 18 تیم ملی بودجه 45 میلیاردی داریم، در حالی که چین سال گذشته 40 میلیون دلار بودجه داشت که امسال به 120 میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.