وزیر ورزش و جوانان گفت: حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات 96 و انتخاب آگاهانه آنان، موجب تحکیم پایه های نظام خواهد شد.

مسعود سلطانی فر روز سه شنبه در مراسم افتتاح خانه جوانان استان زنجان، ابراز امیدواری کرد، 29 اردیبهشت مردم همیشه در صحنه ایران به گونه ای رای بدهند که علاوه بر تحکیم پایه های نظام به دوران گذشته که ارزش های اخلاقی، اقتصاد و سرمایه های اجتماعی نابود شد برنگردیم.
وی با بیان اینکه امروز باید همه کمک کنند تا حرکت ماشین توسعه کشور با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند ادامه داد: شما جوانان، امید ما هستید، نسلی که با آگاهی، شناخت، درک بالا و بلوغ کامل وارد عرصه های اجتماعی می شوید و انشاء الله مملکت، آینده روشنی را در پیش رو دارد و عزت و آبادانی کشور را شاهد خواهیم بود.
وی افزود: مردم زنجان در 24 خرداد 92 (انتخابات ریاست جمهوری) قدم اول و در هفتم اسفند 94 (انتخابات مجلس شورای اسلامی) نیز قدم دوم را برداشتند و یقین دارم قدم سوم را در 29 اردیبهشت 96 محکم تر و در ادامه همان مسیر برخواهند داشت.
وزیر ورزش و امور جوانان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جوانان و سمن ها پرداخت و گفت: دولت در بخش جوانان کارنامه خوبی دارد گرچه خواسته و تاکید دکتر روحانی در این حوزه به منظور رفع مسائل و مشکلات این قشر از جامعه بیش از این ها است.
سلطانی فر افزود: در چهار سال گذشته، تعداد سمن ها 40 تا 50 مورد بود که در زمان حاضر به رقم 2 هزار رسیده، یعنی رشد تقریبی 40 برابری داشته است.
وی به بودجه و اعتبارات بخش جوانان اشاره و اظهار کرد: در سال 92 بودجه بخش جوانان 6 میلیارد تومان بود که اکنون به مرز 400 میلیارد تومان رسیده و در واقع نزدیک 70 برابر شده است.
سلطانی فر با بیان اینکه با راه اندازی و افتتاح خانه جوانان زنجان، تعداد این خانه ها در سطح کشور به رقم 45 رسید، وجود دفاتر مشاوره در خانه های جوانان را مهم خواند و افزود: ازدواج یکی از ضرورت های جامعه است و جوانان می توانند در بدو ازدواج به این دفاتر مراجعه و با آموزش، گرفتن مشاوره و راهنمایی، بنیان خانواده ها را تحجکیم بخشند و میزان طلاق نیز کاهش یابد.
وی تصریح کرد: در بحث وام ازدواج نیز در سال 92 دو هزار و 900 میلیارد تومان 'سقف سه میلیون تومان برای هر نفر' بود که در سال 95 به 9 هزار و 800 میلیارد تومان (سقف 10 میلیون تومان برای هر نفر' رسید و قریب چهار برابر رشد یافت.