ملی پوش وزن منهای 53 کیلوگرم تیم تکواندوی بانوان ایران به مدال طلای بازی های کشورهای اسلامی دست یافت تا نخستین طلایی رشته تکواندو در این رویداد لقب گیرد.

به گزارش مرور نیوز، امروز (سه شنبه) در ادامه چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی به میزبانی جمهوری آذربایجان، «ناهید کیانی» در وزن منهای 53 کیلوگرم که در اولین مبارزه «تالین هامیدی» از اردن را ١٢ بر ٢ شکست داده بود، در نیمه نهایی به مصاف «رهما بن علی» تکواندوکار تونسی رفت و 14 بر 5 پیروز شد تا به فینال راه پیدا کند.
وی در دیدار پایانی با «آگریز زلیحا» ترکیه ای مصاف داد و با ارائه مبارزه ای حساب شده به برتری هشت بر پنج رسید و طلایی شد.
کیانی در راند نخست 3 بر 2 از حریف پرتلاش خود عقب افتاد، اما در راند دوم با حملات متعدد 6 بر 4 پیش افتاد تا در آستانه کسب مدال طلا قرار گیرد.
وی در راند سوم هم برتری خود را حفظ کرد و در نهایت هشت بر پنج پیروز شد تا نهمین طلای کاروان ورزشی ایران را به نام خود ثبت کند.
در ادامه، «طیبه پارسا» در وزن منهای 57 کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی با «یاپراک اریس» از جمهوری آذربایجان روی شیاپچانگ می رود و «مهی اسحاقی» در نیمه نهایی وزن منهای 54 کیلوگرم با سنگال مبارزه می کند.
پیش از این، «فاطمه مداحی» در مرحله نیمه نهایی وزن منهای 46 کیلوگرم به مصاف «روکیه ایلدریم» از ترکیه روی شیاپچانگ رفت و در پایان مبارزه ای نزدیک با حساب 5 بر 6 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند تا به مدال برنز بسنده کند.
«محمدصادق دهقانی» نیز در منهای 58 کیلوگرم مردان از گردونه مسابقات کنار رفت.
چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی با حضور نمایندگان ٥٤ کشور و در 22رشته ورزشی از 22 اردیبهشت تا اول خرداد در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می شود.