رئیس دپارتمان داوری گشورمان گفت: قرار گرفتن داوران در صدر داوری آسیا قدرت ایران را نشان می‌دهد.

به گزارش مرورنیوز، حسن کامرانی‌فر در نشست خبری درباره انتخاب فغانی، سخندان و منصوری به عنوان بهترین داوران آسیا گفت: از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دعوتنامه‌ای به فدراسیون فوتبال رسیده که در مراسمی این داوران به عنوان بهترین داور و کمک داوران و به تعبیر بهترین تیم داوری آسیا به مقر کنفدراسیون آسیا بروند و قرار است از آنها تجلیل شود. این افتخار بزرگی برای داوری کشور ما است.

وی ادامه داد: بودن در صدر داوری آسیا، قدرت ایران را نشان می‎دهد. به این سه نفر و همچنین فدراسیون فوتبال و به تمامی کسانی که در برای جامعه داوری تلاش کردند، تبریک می‎گویم. داوری فوتبال از خود فوتبال جدا نیست. می‎توان از ظرفیت داوری کشورمان استفاده زیادی بکنیم. امیدوارم اتفاقات بهتری برای جامعه داوری کشور رخ بدهند.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال عنوان کرد: تلاش فدراسیون فوتبال و این سه نفر باعث شد توانایی آنها به رخ همگان کشیده شود. انتخاب داور بازی فینال در هر تورنمنت بسیار سخت است و علاوه بر توانایی داوران به موارد دیگری توجه می‎شود.

کامرانی‌فر خاطرنشان کرد: این داوران توانستند در فینال جام‎ باشگاه‎های جهان و جام ملت‎های آسیا قضاوت کنند. می‎بینیم که اتفاقات خوب داوری یکی پس از دیگری در حال رخ دادن است. حضور در الیت آسیایی برای داوران ما و همین‎طور کمک دارو زن و مرد کشور اتفاق بزرگی است که امیدوارم منجر به قضاوت بهتر سایر داوران کشورمان شود تا با الگوگیری از این عزیزان قضاوت‎های بهتری در مسابقات داخلی و خارجی داشته باشند. داوری مسابقات داخلی برای ما اهمیت زیادی دارد و تلاش می‎کنیم داوران با حداکثر توان و انرژی خود قضاوت کنند تا شاهد اشتباهات کمتری باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است از این داوران در مراسم انتخاب بهترین‎های آسیا تجلیل شود یا اینکه مراسم جداگانه‎ای برای آنها گرفته می‎شود، گفت: AFC رسما این خبر را به ما اعلام نکرده و فقط نامه‎ای برای ما ارسال شده است. در مراسم قبلی بهترین‎های آسیا در بخش بهترین داور حذف شده بود و دقیقا مشخص نیست چه زمانی از آنها تجلیل می‎شود. در هر صورت باید این سه نفر 30 آبان ماه در مقر کنفدراسیون آسیا حضور پیدا کنند.

رئیس دپارتمان داوری در خصوص اشتباهات برخی داوران جوان در مسابقات لیگ برتر فوتبال، تاکید کرد: این داوران چندسالی است که در لیگ برتر قضاوت می‌کنند اما فرصت نبود در بازی‌هایی داوری کنند که پخش مستقیم می‎شوند. سعی می‎کنیم از همه توانمندی داوران خود استفاده کنیم و در این مسابقات داوران جوان عملکرد خوبی داشتند. ما باید در کنار داوران با تجربه از جوانان نیز استفاده کنیم که این برای پشتوانه سازی داوری فوتبال ایران است.

کامرانی‌فر ادامه داد: اگر مربیانی بودند که به این داوران اعتراض داشتند، اما بیشتر تیم‎ها و همینطور اکثر جامعه فوتبال از عملکرد این داوران جوان استقبال کردند که نوید روزهای خوبی را برای داوری می‌دهد. ما باید خود را برای سال‎های آینده آماده کنیم. وقتی در یک تیم لیگ برتری بازیکن 17 -18 ساله بازی می‎کند چرا ما از داوران جوان استفاده نکنیم؟ همان طور که تیم‎ها در مسابقات لیگ برتر با هم رقابت می‎کنند میان داوران نیز رقابت سالمی ایجاد شده است، حالا ممکن است اشتباهاتی توسط این داوران رخ بدهد که تلاش می‌کنیم این موارد کمتر شود اما نمی‌توان گفت این اشتباهات به کلی حذف می‌شود.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: ساختاری را به مدت یک ماه است که شروع کردیم و با حمایت فدراسیون فوتبال، سعی می‌کنیم شرایط جدیدی را برای داوری کشور ایجاد کنیم. از همه رسانه‌ها نیز تشکر می‌کنم که ما را حمایت کردند چون در نگاه جامعه فوتبالی خیلی موثر است