فصل فوتبال آلمان در حالی هفته آینده به پایان می رسد که کاپیتان تیم ملی ایران در بازگشت به بوندس لیگا یک دقیقه هم به میدان نرفت.

به گزارش مرور نیوز، فصل اسفناک اشکان دژاگه همچنان ادامه دارد تا جایی که بعید به نظر می رسد طلسم بازی کردن این بازیکن در رقابت های باشگاهی در هفته آخر بوندس لیگا شکسته شود چون سرمربی ولفسبورگ در شرایط حساس فعلی اعتقادی به استفاده از ملی پوش ایرانی ندارد.


فصل برای ولفسبورگ شنبه شب با بازی سرنوشت‌ساز در زمین هامبورگ به پایان می‌رسد، ولی از حالا می‌توان گفت اشکان دژاگه در این بازی هم به میدان نمی‌رود و حضور هافبک ایرانی در جمع سبزپوشان بدون حتی یک بازی در تیم اصلی به پایان می‌رسد. آندریاس یونکر، سرمربی ولفسبورگ سه‌شنبه گروه تمرینی‌اش را کوچک‌‌تر کرد و دژاگه، تراش، سگین، موبیوس و بازور را از گروه اصلی جدا کرد. این بازیکنان مصدوم نیستند، ولی در بازی‌های اخیر به میدان نرفته‌اند و در برنامه‌های این مربینقشی ندارند.
سرمربی ولفسبورگ در تایید این تصمیم گفت: «فکر کردم بهتر است دو گروه را جدا کنم. حالا می‌توانم به هر بازیکن تمرین جداگانه بدهم».سختگیری یونکر بی‌دلیل نیست. دو تیم در قعر جدول همسایه هستند و این بازی برای آنها حکم مرگ و زندگی را دارد. ولفسبورگ اگر هفته گذشته گلادباخ را شکست می‌داد شنبه با خیال راحت به هامبورگ سفر می‌کرد، ولی در آن بازی خانگی به تساوی رسید تا برای ماندن در بوندس‌لیگا به حداقل یک امتیاز از این بازی نیاز داشته باشد.


البته ولفسبورگ در صورت شکست هم بخت کوچکی برای بقا دارد و این در حالتی است که آگزبورگ در بازی همزمان مقابل هافنهایم شکست سنگینی بخورد.در طرف دیگر هامبورگ هم خوش‌شانس بود که داور گل دوم شالکه به این تیم در دقیقه 91 را مردود اعلام کرد و فرصت داد با بردن ولفسبورگ جای این تیم در منطقه امن جدول را بگیرد. هامبورگ تنها تیم بوندس‌لیگاست که به دسته پایین‌تر سقوط نکرده، هرچند در فصول اخیر در لحظه آخر توانسته ماندنش را تضمین کند. حالا هواداران این تیم امیدوارند این سناریو یک بار دیگر تکرار شود و هامبورگ با شکست دادن ولفسبورگ فصل آینده هم در بوندس‌لیگا باشد.


شنبه شب قرارداد اشکان دژاگه با ولفسبورگ به پایان می رسد تا پرونده فصل سیاه کاپیتان تیم ملی که از العربی در قطر آغاز شد و به ولفسبورگ در قلب آلمان ختم شد، بسته شود. بعد از این بازی دژاگه راهی تهران می شود تا در اردوی تیم ملی حاضر شود به این امید که با درخشش تحت نظر کارلوس کی روش فرصت حضور در تیمی مناسب برای فصل آتی را به دست آورد گرچه خبرها از کوچ این بازیکن به فولام در چمپیون شیب انگلیس حکایت دارد.