ستاره برزیلی پیشین تیم فوتبال اینتر و رئال‌مادرید سرمربی پیشین خود در جمع کهکشانی‌ها را زیر سوال برد و مصدومیت‌های طولانی و شدیدش در اینتر را به ناکارآمدی پزشکان اینتر نسبت داد.

به گزارش مرورنیوز، رونالدو در گفت‌و‌گو با رادیو «اونداسروی» اسپانیا ناگفته‌های جالبی از دوران بازیگری‌اش در اینتر و نیز رئال‌مادرید را عنوان کرد و نشان داد که از فابیو کاپلو، مربی پیشین خود در رئال‌مادرید دل چندان خوشی ندارد.

رونالدو با یادآوری آن روزها گفت: در رئال‌مادرید، یک هفته دو بار دیر سر تمرینات حاضر شدم. بار اول آریگو ساچی (مدیر فوتبال پیشین رئال) برایم سخنرانی و پس از آن هم مرا جریمه کرد. بار دوم پیش از آنکه شروع به صحبت کند به او گفتم: یا برایم سخنرانی کن یا جریمه‌ام کن!

مهاجم پیشین کهکشانی‌ها در ادامه با زیرسؤال بردن توانایی‌های فنی سرمربی‌ ایتالیایی‌اش در رئال‌مادرید، افزود: کاپلو؟ او خیلی باهوش نبود و جزو بهترین مربیان دنیا نیست. فلورنتینو پرس (رئیس باشگاه رئال مادرید) به من گفت بیشتر در خانه بمانم و زیاد بیرون نروم. او لوئیز فیگو را به عنوان الگویی برای من معرفی کرد و من هم به او گفتم که اگر زندگی فیگو را می‌داشتم، بیشتر در خانه‌ام می‌ماندنم.

رونالدو در 99 بازی‌اش برای اینتر 59 گل به ثمر رساند اما دو مورد مصدومیت از ناحیه زانو سبب شد که او بهترین بخش از سه فصلی که در نراتزوری بود را از دست بدهد.

رونالدو اظهار داشت: در 10 سال اول دوران بازیگری‌ام من خیلی بد تمرین می‌کردم، منظورم این است که شیوه‌های تمرینی بدی به من ارائه می‌شد. بارها من مجبور شدم که مانند روبرتو کارلوش و کافو بدوم در حالی که نمی‌توانستم این کار را انجام دهم. من در نتیجه تمرینات گروهی بارها مصدوم شدم و خانه‌نشینی‌‌های طولانی برایم بسیار سخت بود. بار اول مصدومیت مرا یک سال و چهار ماه و بار دو یک سال و دو ماه خانه‌نشین کرد. پیش از من سابقه نداشت که هیچ بازیکنی در اینتر آنگونه مصدوم شود و اینتری‌ها نمی‌دانستند که چطور باید مرا مداوا کنند چون تکنیک‌های فیزیوتراپی را نمی‌دانستند. با این حال من می‌‌خواستم برگردم. نمی‌خواستم فوتبال را تنها به خاطر مصدومیت کنار بگذارم. من همه تلاشم را انجام دادم تا دوباره بازی کنم.

یکی از جنجالی‌ترین اتفاقاتی که در دوران بازیگری رونالدو رخ داد، بیماری او درست پیش از فینال جام جهانی 1998 بود که اجازه نداد او مانند همیشه بازی کند. او در ابتدا از ترکیب کنار گذاشته شده بود اما در نهایت در ترکیب اصلی برزیل به میدان رفت.

رونالدو درباره آن اتفاق گفت: روبرتو کارلوس مرا نجات داد. از نیمه شب گذشته بود و ما دراتاق‌مان بودیم و دراز کشیده بودیم تا بخوابیم. ناگهان دچار تشنج شدم و حدود 30 ثانیه هشیاری‌ام را از دست دادم. در ابتدا کارلوس فکر می‌کرد که من دارم او را دست می‌اندازم اما بعد متوجه جدی بودن قضیه شد.