وزیر ورزش و جوانان در دیدار با اعضای هیات رئیسه فدراسیون قایقرانی ابراز امیدواری کرد این رشته در بازی‌های آسیایی 2018 مدال‌های خوشرنگ‌تری بگیرد.

به گزارش مرور نیوز، علی اصغر مونسان و احمد دنیامالی اعضای هیات رئیسه، غلامرضا امینی رئیس، وحید مرادی دبیرکل، خسرو ابراهیمی و فرحناز امیرشقاقی نواب رئیس فدراسیون قایقرانی در دفتر مسعود سلطانی فر با وزیر ورزش و جوانان دیدار کردند.

در این دیدار گزارش عملکرد فدراسیون قایقرانی ارائه شد و وزیر ورزش و جوانان با تقدیر از فعالیت های فدراسیون، رهنمودهایی در خصوص توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی ارائه کرد.

رئیس فدراسیون قایقرانی در این جلسه با اشاره به اینکه فدراسیون قایقرانی تحت نظر 3 فدراسیون جهانی فعالیت می کند، گفت: خوشبختانه در هیات رئیسه فدراسیون در خدمت عزیزانی هستیم که در 2 کنفدراسیون آسیا نائب رئیس هستند. احمد دنیامالی در کنفدراسیون کانوئینگ آسیا و وحید مرادی در کنفدراسیون روئینگ آسیا نماینده ایران به عنوان نائب رئیس هستند. البته امیدواریم و تلاش می کنیم در بادبانی نیز بتوانیم سمت بین المللی داشته باشیم و در رشته های دیگر نیز سمت ها را ارتقاء دهیم.

غلامرضا امینی هدف بلندمدت قایقرانی را بازی های آسیایی جاکارتا دانست و عنوان کرد: پس از بازی های آسیایی دور گذشته در اینچئون، برنامه ها را به نحوی تنظیم کردیم تا با هدف بلند مدت بازی های آسیایی کارها پیش برود. البته در این مسیر مسابقات مهمی پیش رو است که در آن ها شرکت خواهیم کرد.

وی با تقدیر از حمایت های وزارت ورزش تاکید کرد: با حمایت وزارت و کمیته ملی المپیک خوشبختانه توانستیم اردوها را در تمامی رشته ها به صورت کامل برگزار کنیم. به طور متوسط به میزبانی استان های مختلف و دریاچه آزادی حدود 100 قایقران در اردو هستند.

امینی با اشاره به برگزاری آخرین جلسه هیات رئیسه در جزیره کیش تصریح کرد: یکی از اعضای موثر هیات رئیسه ما مدیرعامل منطقه آزاد کیش است و به دعوت او آخرین جلسه هیات رئیسه را در کیش برگزار کردیم. ضمن تقدیر از حمایت های مونسان باید بگویم با بازدیدی که از این جزیره داشتیم، ظرفیت بسیار مناسبی در این منطقه به عنوان پایگاه ورزش های آبی برای قایقرانی وجود دارد که باید به بهترین نحو از آن استفاده کنیم.

وی با تقدیر از فعالیت های هیات قایقرانی کیش خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس مربیگری کایت بردینگ با حضور رئیس انجمن جهانی این رشته و جذب مربیان بادبانی جهت توسعه این رشته با حمایت سازمان منطقه آزاد مهمترین فعالیت های هیات قایقرانی کیش است.

رئیس فدراسیون قایقرانی در خصوص بازدیدهایی که از استان های مختلف و هیات های قایقرانی داشته، اظهار داشت: اولین مدرسه تخصصی قایقرانی خوزستان با همت اداره کل ورزش و جوانان در اهواز، احداث ساختمان شماره 2 فدراسیون، پیست استان بوشهر که توسط وزیر ورزش افتتاح شد، پیست بندرانزلی که تلاش می کنیم در برنامه سال جاری شرکت توسعه قرار گیرد، خرید تجهیزات بادبانی، حمایت از رشته کایت بردینگ، میزبانی مسابقات کانوپولوی آسیا، میزبانی اردوی تیم ملی کانوپولو در شهرستان گرمی استان اردبیل و خرید قایق روئینگ جزو طرح هایی است که با بازدید از استان های خوزستان، بوشهر، گیلان، اردبیل، اصفهان و جزیره کیش صورت گرفته است.

امینی همچنین در پایان با اشاره به میزبانی کمپ توسعه رشته های قایقرانی حاضر در المپیک جوانان عنوان کرد: با تلاش های رئیس کمیته اسلالوم و حمایت کمیته ملی المپیک این طرح تحت نظر IOC و با حضور مدرسان بین المللی فدارسیون های جهانی انجام خواهد شد که قدم بسیار مهمی در جهت توسعه فعالیت های استعدادیابی فدراسیون قایقرانی و حضور موفق در المپیک جوانان خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار با اعلام خرسندی از حضور افراد موثر و متخصص در هیات رئیسه فدراسیون قایقرانی گفت: توجه به رشته های پرمدال همچون قایقرانی اولویت وزارت ورزش است و البته روی قایقرانی برای کسب مدال در المپیک حساب ویژه باز شده که این امر جز با همت دوستان در فدراسیون قایقرانی محقق نخواهد شد.

مسعود سلطانی فر هم در خصوص جذب مدرسان و مربیان خارجی اظهار داشت: برای استفاده بهینه از استعدادها و ظرفیت های همه کشور باید از مشاور و مربیان طراز اول بین المللی استفاده کرد.

وی ادامه داد: بحث استعدادیابی اصولی و مناسب باید مورد توجه جدی قرار گیرد و برنامه مستقل و کاملی در این زمینه ایجاد شود. ضمن حفظ پتانسیل موجود برای بعد از بازی های آسیایی جاکارتا استعدادیابی برنامه ریزی و با دقت عمل اجرا شود.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص بازی های آسیایی و المپیک پیش رو بیان کرد: انتظار داریم مدال های قایقرانی در بازیهای آسیایی خوشرنگ تر شود و همچنین در المپیک شاهد مدال آوری این رشته باشیم. ما هم با تمام توان از برنامه های موثر فدراسیون حمایت خواهیم کرد.

وی در خصوص میزبانی رویدادهای بین المللی تاکید کرد: خوشحالم که قصد دارید مسابقات کانوپولو را در سال 2019 میزبانی کنید. البته تلاش کنید این رقابت ها در استان ها برگزار شود تا ضمن حمایت از ورزش در سراسر کشور، موقعیتی برای معرفی نقاط فعال کشور در ورزش فراهم شود.

سلطانی فر در پایان از مسئولان فدراسیون خواست تا برنامه خود برای المپیک آتی را ارائه کنند و تصریح کرد: امیدوارم بحث قهرمانی و همگانی قایقرانی با برنامه هایی که انجام شده به بهترین نحو ادامه پیدا کند و هدف های بلندمدت با اجرای درست برنامه محقق شود. قطعا با تیمی که اکنون در فدراسیون قایقرانی دست به دست هم داده تا به پیشرفت این رشته کمک کنند، شاهد موفقیت های قایقرانان در میادین پیش رو خواهیم بود.