هیئت پزشکی ورزشی استان فارس تاکید دارد که اولویت اول این هیئت، سلامت اماکن ورزشی است که ورزشکاران با اطمینان کامل نسبت به سالم بودن فضا، به فعالیت‌های ورزشی منتهی به سلامت بپردازند.

به گزارش مرور نیوز، حیدر صفرپور چهارشنبه 3 خرداد در اولین نشست ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌های استان فارس، گفت: تشکیل ستاد مرکزی هیئت نظارت بر سلامت باشگاه‌های استان با این رویکرد که آنچه در جامعه ما چه در حوزه سلامت چه در حوزه ورزش که به‌عنوان کارکرد اصلی مورد توجه قرار گرفته و تشویق و ترغیب شهروندان و جامعه به حضور در امکان ورزشی و سلامت محور کردن فضاهای ورزشی است.

او اضافه کرد: علی‌رغم رویکرد مثبتی که وجود دارد، با بعضی چالش‌ها و آسیب‌هایی رو به رو هستیم که بسیاری از این چالش‌ها از روی ناآگاهی و نداشتن علم کافی است که در کنار آن هم شاهد تخلفاتی هم در این زمینه هستیم.

صفرپور فضاهای ورزشی را یکی از مکان‌های امن در حوزه شهروندی دانست و گفت: تلاش برای آگاه‌سازی ورزشکاران و اصلاح رفتارها و کاهش مصرف مکمل‌های غیرمجاز در باشگاه‌ها و اماکن ورزشی یکی از رویکردهای هیئت پزشکی ورزشی است.

سرپرست هیئت پزشکی ورزشی فارس همچنین گفت: در 6ماهه دوم سال 95، از 160 باشگاه و اماکن ورزشی بازدیدها و بازرسی‌های اولیه انجام و تذکرات لازم ابلاغ شده است.