تیم فوتبال زیر 20 سال کشورمان در دومین دیدار از مرحله گروهی رقابت های جام جهانی با چهار گل مقابل تیم جوانان زامبیا شکست خورد تا صعودش به مرحله بعدی در مصاف با پرتغال تعیین شود.

به گزارش مرور نیوز، مصاف ملی پوشان جوان فوتبال کشورمان مقابل زامبیا از ساعت 12 و 30 دقیقه امروز چهارشنبه با قضاوت «آنتونیو ماتئو» از اسپانیا در جزیره ججو کره جنوبی آغاز شد و در نهایت تیم جوانان زامبیا 4 بر 2 به پیروزی رسیدند.
«رضا شکاری» در دقیقه 7 و 49 دو گل ایران را به ثمر رساند و «ساکالا» در دقایق 54 ،«اسنوک میوپو» در دقیقه 59، «امانوئل باندا در دقیقه و «دکا»‌در دقیقه 72 گلزنان تیم زامبیا باشند.
بازیکنان ایران در نیمه نخست بازی را هجومی آغاز کردند و در دقیقه دوم «رضا شکاری»‌ در محوطه 18 قدم تیم زامبیا در موقعیتی تک به تک با دروازه بان پاس خوبی را دریافت کرد که با بی دقتی این فرصت ایده آل را به بیرون زد.
شکاری که اخیرا با باشگاه روستوف روسیه به توافق رسیده است در دقیقه هفتم از اشتباه دروازه بان تیم زامبیا در شروع مجدد بازی نهایت استفاده را برد و پس از دریافت توپ با حضور در محوطه 18 قدم تیم قهرمان آفریقا، دومین فرصت تک به تک خود را تبدیل به گل برتری ایران کرد.
تیم جوانان فوتبال زامبیا که در نخستن دیدارشان مقابل پرتغال به برتری دو بر یک رسیده بودند، برای جبران گل خورده به بازی هجومی روی آورند و در دقایقی از بازی نیز فرصت هایی توسط «جونیور ساکالا»‌ بدست آورند که در ضربات نهایی موفق نبود تا شاگردان «امیر حسین پیروانی» سرمربی تیم جوانان با برتری یک بر صفر به رختکن بروند.
با شروع نیمه دوم «امید نورافکن» درون محوطه 18 تیم آفریقایی نفوذ کرد و در نهایت توسط بازیکن زامبیا سرنگون شد تا داور اسپانیایی نقطه پنالتی را اعلام کند. «رضا شکاری» نیز پشت این ضربه ایستاد و برخلاف جهت حرکت دروازه بان توپ را به تور دروازه چسپاند.
تیم زیر 20 سال زامبیا که خود را شکست خورده می دید، به بازی تهاجمی روی آورد تا در دقیقه 54 « جونیور ساکالا» توپ ارسالی که از مدافعان ایران گذشته بود پس از دریافت و کنترل زیبا با شوتی سر ضرب از کنار دستان «مریزازاد» گلر ایران به گل نخست تیم خود تبدیل کند.
«اسنوک میوپو»‌در دقیقه 59 با شوتی از راه دور دومین گل تیم زامبیا را به ثمر رساند و« مانوئل باندا» در دقیقه 65 با استفاده از به هم ریختگی دفاع تیم ایران و در چند رفت و برگشت توپ، سومین گل نماینده فوتبال آفریقا را به ثمر رساند.
در دقیقه 72 «داکا» بازیکن تیم زامبیا در پشت محوطه 18 قدم ایران در موقعیت شوت زنی قرار گرفت و ضربه وی نیزاز کنار دستان مریزاد وارد دروزاه ایران شد تا بازیکنان فوتبالیست ایران در فاصله 20 دقیقه 4 گل دریافت کنند.
تلاش بازیکنان زیر 20 سال برای جبران نیجه بازی بی ثمر بود تا صعود ملی پوشان ایران به مرحله بعدی را مصاف 6 خرداد آنان مقابل پرتغال تعیین کند.
در دیگر دیدار همزمان این رقابت ها و از گروه D تیم زیر20 سال ایتالیا با دو گل آفریقای جنوبی را شکست داد.
جام جهانی فوتبال جوانان با حضور 24 تیم از 31 اردیبهشت ماه به میزبانی جزیره ججو کره جنوبی آغاز شده است.
ترکیب تیم ایران در نیمه نخست به این شرح است:
نیما میرزازاد، علی شهسواری، عارف آقاسی، مهران درخشان مهر، نیما طاهری، امید نورافکن، محمد سلطانی(68 عارف غلامی)، ابوالفضل رزاق‌پور، محمد مهدی مهدی خانی(80 امیر روستایی)، رضا جعفری(72 مهدی قائدی) و رضا شکاری.
همچنین ترکیب تیم جوانان زامبیا با سرمبیگری بستون چامبشی به این شرح است: نانگانی باندا، سلیمان ساکالا، شمی میامبه، موزس نیوندو، پروسپر چیلویا، بویه سیامه، اسنوک میوپو، امانوئل باندا، کانلید لاچانگا(46 داکا)، ادوارد چیلوفا(88 سیامی) و جونیور ساکالا.
شاگردان «امیرحسین پیروانی» در نخستین دیدار برابر کاستاریکا به پیروزی یک بر صفر رسیدند.