تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان در بخش تیمی مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه برای نخستین بار در طول تاریخ موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، رقابت های جودوی نابینایان و کم بینایان آسیا - اقیانوسیه در دو بخش تیمی و انفرادی در کشور ازبکستان برگزار شد. بخش تیمی این پیکارها نیز در دو گروه برگزار شد که تیم ملی کشورمان با تیم های قزاقستان و هند رقابت کرد و با برتری مقابل این تیم ها راهی فینال شد.

ملی پوشان کشورمان در مسابقه فینال رقابت نزدیکی با تیم پرآوازه و مطرح کره جنوبی که از قهرمانان جهان و پارالمپیک بهره می گرفت، داشتند اما در نهایت با نتیجه 3 بر 2 شکست خوردند و عنوان نایب قهرمانی آسیا - اقیانوسیه را برای نخستین بار کسب کردند.

از نکات قابل توجه مسابقه فینال درخشش میثم بنی طبا و محمدرضا خیرالله زاده است که موفق شدند دو حریف نامدار کره ای خود که از نام آوران جهان و پارالمپیک هستند را شکست دهند. خیرالله زاده حریف خود را ضربه فنی کرد و در 3 وزن دیگر نمایندگان کشورمان در مبارزاتی نزدیک و با امتیاز مقابل حریفان خود شکست خوردند.

به این ترتیب در پایان مسابقات تیمی جودوی نابینایان و کم بینایان آسیا - اقیانوسیه، عنوان قهرمانی به تیم کره جنوبی رسید، تیم ملی ایران نایب قهرمان شد و تیم های قدرتمند ازبکستان و قزاقستان به عنوان سومی مشترک دست یافتند.

پیش از این و در مسابقات انفرادی تیم ملی جودوی کشورمان با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز در جایگاه سوم قرار گرفته بود.