رئیس فدراسیون ورزش سه گانه ایران از کنفدراسیون آسیا خواست شرایط لازم را برای همکاری کشورمان با کشورهای آسیای میانه فراهم آورد.

به گزارش مرور نیوز، «علی صبوری» روز سه شنبه در شصت و سومین نشست هیات اجرایی کنفدراسیون ورزش سه گانه که به میزبانی ایران در هتل المپیک برگزار شد، افزود: ورزش سه گانه بیشتر در شرق و شمال آسیا و کشورهایی مانند قزاقزستان و ازبکستان فعال است و نیمی دیگر از این قاره کهن متاسفانه در ورزش سه گانه فعالیتی ندارد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران پیش از این در منطقه غرب آسیا بود و به دلیل فعال نبودن این منطقه در ورزش سه گانه با تقاضای ایران و تصویب کنفدراسیون آسیا از منطقه غرب به آسیای میانه، تغییر زون داد.
صبوری ادامه داد: از «جاستین پارک» رئیس کنفدراسیون سه گانه آسیا از کره جنوبی و «ویجیتر سیتی ناوین» دبیر کل تایلندی کنفدارسیون آسیا می خواهم مجوز های لازم برای گفت و گو و فراهم آوردن شرایط همکاری با کشورهای آسیای میانه را برای فدراسیون ایران فراهم آورند.
وی همچنین بیان داشت: تلاش داریم در مسابقات امدادی المپیک 2020 توکیو نیز شرکت کنیم، البته از آنجا که این رقابت ها به صورت مختلط برگزار می شود، حضور بانوان ورزشکار ایرانی در رقابت های آسیایی و جهانی امکان پذیر نیست و به رغم پیشنهادی که به فدراسیون جهانی دادیم، آنان با نظر ایران مخالفت کردند و در نظر داریم تمام تلاش خود را برای تیم مردان به کار ببریم.
رئیس فدراسیون سه گانه با اشاره به برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا در اواخر تیر ماه در کشور اندونزی اظهار داشت: در جلسه امروز نماینده کشور اندونزی در خصوص محل بازی های آسیایی و شرایط مسابقات و مشکلات مالی این کشور و چگونگی برگزاری بازی های آسیایی توضیحاتی ارایه داد.
وی گفت: البته در اواخر تیر ماه رقابت های سه گانه در آسیای میانه در کشور قزاقستان و با فاصله پنج روز با رقابت های قهرمانی آسیا برگزار می شود و ایران نیز با تیم دوم خود در این مسابقات حضور خواهد یافت.
صبوری همچنین گفت: رقابت های بین المللی کاسپین نیز در دهه اول مهر به میزبانی بندرانزلی برگزار می شود که در صورت استقبال خوب کشورها، این رقابت ها در تقویم کنفدارسیون آسیا ثبت خواهد شد.
رئیس ورزش سه گانه ایران همچنین با اشاره به اینکه باید از تمام توانایی ها و ظرفیت های این رشته در آسیا استفاده شود، اظهار داشت: باید از تجربیات متخصصان و کارشناسان این رشته در همه کشورها استفاده شود و حتی در اساسنامه نیز این موضوع گنجانده شود.
وی پیشنهاد داد که بهتر است جلسه آینده این کنفدراسیون که سه ماه دیگر در اندونزی برگزار می شود، اعضا یک برنامه راهبردی ارائه دهند. همانطور که مناطق مختلفی در آسیا برای ورزش سه گانه تعیین شده است، پایگاه های استعدادیابی نیز در این مناطق فعال شوند.
رئیس فدراسیون سه گانه ایران با انتقاد از برگزاری بعضی کلاس های آموزشی کنفدراسیون سه گانه آسیا ادامه داد: خروجی کلاس های آموزشی نتیجه بخش نیست. زیرا ورزشکاران پس از این کلاس ها به مدت چند ماه به حال خود رها می شوند و برنامه ای به آنان برای عملیاتی کردن آموزش های ارائه شده داده نمی شود.
رئیس کره ای کنفدراسیون سه گانه آسیا نیز در این جلسه گفت: ورزش سه گانه نه تنها در ایران بلکه در جهان نوپا است و از المپیک 2000 سیدنی تلاش شد جایگاه خود را پیدا کند و همین که هیات اجرایی کفندراسیون سه گانه آسیا امروز در ایران تشکیل جلسه داده است نشان از پیشرفت ایران در این رشته است.
«جاستین پارک» ادامه داد: جوانان ایران در رشته سه گانه رشد خوبی داشته اند و می توانند در آسیا موفق ظاهر شوند.
وی در خصوص میزبانی ایران با توجه شرایط مذهبی و فرهنگی گفت: کنفدراسیون سه گانه آسیا قوانین و مقررات خاص خودش را دارد که تمام اعضا به آن پایبند هستند، با این حال حضور نیافتن زنان ورزشکار ایرانی در رقابت های آسیایی و جهانی بایستی در جلسات آینده مطرح شود تا راهکارهای مناسبی ارایه شود و هم اکنون نمی توان پاسخ صریحی در این خصوص داشته باشم.
دبیر کل کفندراسیون سه گانه آسیا نیز در این جلسه گفت: مسئولیت من و همه اعضا هیات اجرایی در این کنفدراسیون برای پیشرفت و موفقیت اعضا در قاره آسیا است تا برای اعتلا و رسیدن به جایگاه واقعی آن گام های اساسی برداریم.
«ویجیتر سیتی ناوین» ادامه داد: برگزای سیمنار برای مربیان و تشکیل کمپ های استعدادیابی و تمرکز روی جوانان در دستور کار کنفدراسیون آسیا قرار دارد تا در رقابت های کاپ آسیایی، جهانی و المپیک موفق ظاهر شوند.
دبیر فدراسیون سه گانه ایران نیز در خصوص وضعیت تیم ملی سه گانه گفت: چهارمین اردوی آمادگی ملی پوشان در زنجان برگزار شد و از 13 خرداد ماه نیز برای نخستین بار مربیانی که تخصص رشته سه گانه دارند برای آموزش به جمع کادر فنی اضافه می شوند.
صفری ادامه داد: رشته سه گانه در هر رقابتی شرایط خاص خود را دارد و نمی توان رکورد یک مسابقه را برای مسابقه بعدی لحاظ کرد اما هم اکنون با تلاش فدراسیون و بازیکنان، امیدواریم در رقابت های قهرمانی آسیا در تیر ماه که به میزبانی اندونزی برگزار می شود، خوب ظاهر شویم و هر چند که نباید برای نخستین تجربه ورزشکاران ایران توقع مدال داشت.