دروازه‌بان تیم ملی جوانان گفت: در بازی با پرتغال فکر نمی‌کردیم در دقیقه 3 به گل برسیم ولی آنها 90 دقیقه ما را تحت فشار قرار دادند و به پیروزی رسیدند.

به گزارش مرور نیوز، شهاب عادلی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال جوانان که به همراه این تیم در جام جهانی حاضر شد و در دیدار با پرتغال درون دروازه ایران قرار گرفت، در گفت‌وگو با ایسنا درباره حضور در این مسابقات، گفت: خدا را شکر که توانستم در این مسابقات بازی کنم. تا لحظه آخر مشخص نبود که من یا نیما میرزازاد درون دروازه قرار می‌گیریم. رقابت سختی بین ما وجود داشت. در دو بازی نخست میرزازاد بازی کرد اما به من هم می‌گفتند که آماده باشم تا در یکی از بازی‌ها به میدان بروم که خدا را شکر در بازی با پرتغال نوبت به من رسید. البته فکر می‌کنم می‌توانستم در دو بازی نخست هم بازی کنم اما در هر حال عملکرد نیما هم بسیار خوب بود.

او درباره عملکرد تیم ملی جوانان و حذف از جام جهانی، گفت: در مسابقات آسیایی، توانستیم با سیستم دفاعی نتیجه خوبی کسب کنیم اما مقابل تیم‌های اروپایی نمی‌توان با این سبک بازی کرد. پرتغال خیلی رو به جلو بازی می‌کرد و کاملا ما را به دفاع واداشته بود. نمی‌دانم چرا بازیکنان ما از دقیقه 70 به بعد با مشکل بدنی مواجه می‌شدند. کادرفنی روی این موضوع کار کرده بود اما ما این مشکل را داشتیم.

دروازه‌بان تیم ملی جوانان درباره حضور دیرهنگام برخی از بازیکنان لیگ برتری در تمرینات این تیم، گفت: پیروانی خیلی از این بابت گلایه می‌کرد. باید بازیکنان را به او می‌دادند تا بتواند هماهنگی لازم را به وجود بیاورد.

عادلی درباره عملکرد خودش در این رقابت‌ها و دریافت دو گل مقابل پرتغال، گفت: خیلی دوست داشتم گلی را دریافت نکنم و تمام تلاشم برای ثبت کلین‌شیت بود تا یک تنه تیم را بالا ببرم اما نتوانستم این کار را انجام دهم.

او در پاسخ به این سوال که پیش از آغاز مسابقات چه تصوری از نتایج تیم ملی داشت، گفت: سطح تیم‌ها به مراتب بالا بود. تفاوت فوتبال ما و تیم‌های اروپایی در رده‌های پایه زیاد نیست. همانطور که دیدید ما کاستاریکا را بردیم و کارستاریکا توانست زامبیا را ببرد و زامبیا هم پرتغال را برد و در نتیجه پرتغال ما را برد. می‌بینید که فاصله میان تیم‌ها کم است و بخشی از نتیجه‌گیری‌ها به باور هر تیم بستگی دارد. شاید ما باور صعود از این گروه را نداشتیم. گروه ما بسیار راحت بود و اگر می‌خواستیم می‌توانستیم به مرحله بعد صعود کنیم.

دروازه‌بان تیم ملی جوانان درباره مهم‌ترین عامل شکست ایران، گفت: مهم‌ترین مشکل ما در این مسابقات، ویدئو چک بود که اگر از آن استفاده نمی‌کردند شاید الان به مرحله بعد صعود کرده بودیم اما ما فکر نمی‌کردیم به پرتغال در دقیقه سه گل بزنیم. قرار نبود به گل زودهنگام برسیم. هدفمان این بود که دیرتر گل بزنیم تا با دفاع چند دقیقه‌ای بازی را به پایان برسانیم. وقتی به این تیم گل زدیم آنها 90 دقیقه روی دروازه ما فشار آوردند و ما نتوانستیم در 90 دقیقه از دروازه تیم‌مان محافظت کنیم.