طاهر آذرپیوند داشتن اردوهای مشترک و اعزام‌های متعدد را لازمه کار برای پیشرفت در جودوی بانوان می‌داند.

به‌ گزارش مرور نیوز، تیم‌ ‌ملی جودوی بانوان با دو ورزشکار در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کرد و بدون مدال به کار خود پایان داد.

طاهر آذرپیوند، ملی‌پوش جودوی بانوان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رقابت‌های قهرمانی آسیا، بیان‌ کرد: سطح مسابقات بسیار خوب بود و قهرمان‌های المپیک و گرند پری‌ها در این مسابقات حضور داشتند. انتظار من از خودم کسب مدال بود و تمام تمرکز و حواسم را بر روی کسب مدال گذاشته بودم، اما متاسفانه نشد و در بازی نخست خود، به حریفی از کره شمالی خوردم که سال قبل مقام سومی آسیا را کسب کرده بود و تجربه بیش‌تری را  نسبت به من داشت.

طاهره آذرپیوند در کنار دنیا آقایی دو ملی پوش جودو در رقابت‌های قهرمانی آسیا

او در ادامه‌ افزود: بعد از رقابت‌های قهرمانی کشور من به همراه دنیا آقایی در استان‌های خود تمرینات‌مان را ادامه‌ می‌دادیم و سپس یک تا دو اردو قبل از اعزام در شهر مشهد برگزار شد.

آذر پیوند در ادامه‌ با اشاره به حضور مربی خارجی در جودوی بانوان، بیان‌ کرد: یک مربی خارجی قرار است که  هدایت تیم‌ ‌ملی جودوی بانوان را بر عهده بگیرد و تا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در ایران باشد. شرایط در حال‌ حاضر در جودوی بانوان ایده‌آل نیست، اما با آمدن درخشان که تجربه خوبی نسبت به مربیان دارد با یک مربی خارجی صحبت شده است تا ان‌شاء‌الله از این به بعد شرایط جودوی بانوان بهتر شود.

وی برنامه خود را در آینده حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا عنوان  و بیان‌ کرد: برنامه من برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا است. فاصله جودوی بانوان ایران با حریفان آسیایی بسیار نیست و تنها امتیاز برتر آن‌ها نسبت به ما تجربه است. از سال گذشته که در رقابت‌های ازبکستان حضور داشتیم تا حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیایی هنگ کنگ تنها یک اعزام داشتیم و در واقع سالی یک اعزام برای جودوی بانوان است. درخشان این قول را داده است که تا  المپیک ۲۰۲۰ برای جودوی بانوان برنامه‌هایی دارد که امیدوار هستیم در المپیک حضور داشته باشیم. اعزام‌های متعدد و اردوهای مشترک می‌تواند در پیشرفت ملی پوشان تاثیرگذار باشد.

ملی‌پوش جودوی بانوان درباره حضور نداشتن تیم بانوان در رقابت‌های باکو نیز، بیان‌ کرد: فدراسیون تمام سعی خود را کرد، اما وزارت ورزش و جوانان از نظر فنی تنها دو سهمیه را به مردان داد و هیچ سهمیه‌ای به بانوان تعلق نگرفت.