دیدار مهیج، پرتنش و تماشایی تراکتورسازی و فولاد با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

به گزارش مرورنیوز، تراکتورسازی در روزی که این فرصت را داشت تا بتواند موقتا به صدرجدول رده بندی لیگ برتر برسد و منتظر نتیجه استقلال خوزستان و پرسپولیس بماند، دو امتیاز دیگر را از دست داد. از سوی دیگر فولاد خوزستان نیز یک امتیاز ارزشمند در تبریز کسب کرد تا همچنان به رکورد نباختن خود ادامه دهد.

پنجشنبه 29 مهرماه/ ساعت 15

ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی، تماشاگر: حدود 5 هزار نفر

داور: محمدرضا اکبریان           کمک ها: تورج عیوض محمدی و محمدرضا مدیرروستا

داور چهارم: پیروز سیف الله پور              ناظر: علی خسروی

 

اخطار: عبدالله کرمی (23) از فولاد ، محمدرضا اخباری (30) و هادی محمدی (69) از تراکتور

تراکتورسازی:

محمدرضا اخباری، هادی محمدی، خالد شفیعی، محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، سروش رفیعی، مهدی کیانی، محمد ابراهیمی(1+90 محسن بنگر)، محمد نوری(67 سینا عشوری)، لوسیانو ادینیو و فرزاد حاتمی(52- کرار جاسم)

سرمربی: امیر قلعه نویی

فولاد خوزستان:

وحید طالب لو، ایوب والی، سروش سعیدی، یوسف وکیا، عبدالله کرمی، حمید بوحمدان، ماتیاس چاگو(81- بهرام رشید فرخی)، احمد عبدالله زاده، عبدالله ناصری(70- محمود مطلق زاده)، ساسان انصاری و اسماعیل شریفات(88- سینا مریدی)

سرمربی: نعیم سعداوی

شرح بازی:

شروع طوفانی دو تیم نشان از یک بازی جذاب و تماشایی داشت. دو تیم از دقیقه یک با انگیزه برای رسیدن به دروازه حریف تلاش کردند و پس از اینکه فولادی ها نتوانستند از پاس های پشت سر هم خود سودی ببرند، تراکتورسازی روی یک حرکت تیمی و البته خلاقیت ادینیو یک بر صفر پیش افتاد. فولادی ها که توان هجوم به سمت دروازه تراکتورسازی را در خود می دیدند، برای رسیدن به گل تساوی حملات زیادی را تعبیه کردند. آنها بی محابا و با پاس های تک ضرب و سرعتی به سمت دروازه تراکتورسازی حمله ور شدند و  در این میان شاگردان امیر قلعه نویی چشم به ضدحملات داشتند. در ادامه اما بازیکنان فولاد آنقدر فشار آوردند که روی یکی از موقعیت های خود به گل تساوی رسیدند. بعد از این گل، تراکتوری ها برای دقایقی با کنترل توپ سعی کردند بازی را به دست بگیرند و حتی یک موقعیت خوب گلزنی نیز روی دروازه فولاد ساختند اما راه به جایی نبردند. دقایق پایانی نیمه نخست بازی آرام تر دنبال شد و به نظر می رسید دو تیم به تساوی در نیمه اول راضی هستند.

نیمه دوم را تراکتورسازی بهتر آغاز کرد. تغییراتی که امیر قلعه نویی در ترکیب تیمش ایجاد کرد، باعث شد توپ و میدان در اختیار تیم تبریزی قرار بگیرد. تراکتورسازان در اوایل نیمه دوم موقعیت های زیادی را به دست آوردند تا با بی دقتی هدر دادند. فولاد که چشم به ضدحملات دوخته بودند، روی یکی از همین صحنه ها صاحب ضربه پنالتی شد و گل دوم را به ثمر رساند. تراکتورسازی بعد از این گل سراپا حمله شد و تعویض های امیر قلعه نویی نیز بر اساس هجومی تر شدن تیمش صورت گرفت. تراکتوری ها اگرچه خیلی زود گل تساوی را به ثمر رساندند اما از موقعیت های خود در دقایق باقی مانده به شکل عجیبی استفاده نکردند تا در نهایت یک تساوی دیگر به دست آورند و فرصت مناسبی را برای رسیدن به صدرجدول از دست بدهند.

شرح گل:

یک برصفر تراکتورسازی (لوسیانو ادینیو): در دقیقه 4 مهاجم برزیلی تیم تراکتورسازی از جناج چپ نفوذ کرد و پس از عبور از مدافع مستقیمش از زاویه ای تقریبا بسته با ضربه ای زمینی و به زیبایی دروازه وحید طالب لو و فولاد را باز کرد.

یک بر یک فولاد(اسماعیل شریفات): ارسال بلند فولادی ها با اشتباه مدافعان تراکتورسازی، ساسان انصاری را با اخباری تک به تک کرد، دروازه بان تراکتورسازی تکلی وحشتناک روی پای انصاری رفت اما او توپ را قبل از برخورد با انصاری به شریفات پاس داده بود. شریفات پس از دریبل هادی محمدی در حالی که دروازه خالی را جلوی خود داشت، توپ را به کنج دروازه فرستاد.

دو بر یک فولاد(ساسان انصاری): سعید آقایی در محوطه جریمه مرتکب خطای پنالتی روی عبدالله ناصری شد تا داور اعلام ضربه پنالتی کند. ساسان انصاری پشت توپ قرار گرفت و بر خلاف جهت حرکت اخباری توپ را به گل دوم فولاد تبدیل کرد.

دو بر دو تراکتور(سروش رفیعی): نفوذ خوب محمد ایرانپوریان از جناح راست با پاس خوب او به سروش رفیعی همراه شد و هافبک خلاق تراکتورسازی با شوتی سر ضرب توپ را محکم به تور دروازه فولاد چسباند.

بهترین بازیکن زمین: سروش رفیعی

هافبک تکنیکی تیم تراکتورسازی با فرارهای خوب، پاس های دقیق و بازی سرعتی توانست تیمش را بارها در این مسابقه صاحب موقعیت گلزنی کند. رفیعی گل دوم تیمش را هم با شوتی دیدنی به ثمر رساند تا عملکرد خوبش را تکمیل کند.

دقایق حساس:

دقیقه 9: ارسال احمد عبدالله زاده از روی نقطه کرنر توپ را روی دروازه تراکتورسازی ارسال کرد که با ضربه سر عبدالله کرمی همراه شد اما اخباری به صورت ناقص توپ را دفع کرد و در نهایت مدافعان تراکتورسازی زیر توپ زدند.

دقیقه 21: اسماعیل شریفات از جناح چپ به زیبایی نفوذ کرد و توپ را به بیرون پاس داد، ماتیاس چاگو از راه رسید و سرضرب شوت دیدنی را روانه دروازه تراکتورسازی کرد اما اخباری با واکنشی به موقع توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 28: ماتیاس چاگو از فضای پشت مدافعان تراکتورسازی استفاده کرد و توپ را برای ساسان انصاری ارسال کرد، او به توپ رسید و از کنار پاهای انصاری توپ را روانه دروازه کرد اما با اختلاف چند سانتی متر آرام آرام از به کنار دروازه رفت.

دقیقه 34: ضربه دیدنی لوسیانو ادینیو از روی خط محوطه جریمه را طالب لو به زیبایی دفع کرد و در برگشت سعید آقایی توپ را به آسمان کوبید.

دقیقه 37: نفوذ سرعتی بوحمدان از جناح راست با پاس او با ساسان انصاری همراه شد، مهاجم فولاد در حالتی نامتعادل به توپ ضربه زد که توپ از بالای دروازه اخباری به بیرون رفت.

دقیقه 39: محمد ابراهیمی مهاجم تراکتورسازی در محوطه جریمه فولاد سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 68: ضربه سر لوسیانو ادینیو روی ارسال محمد ایرانپوریان از جناح راست با اختلاف اندگی از بالای دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه 78: پاس عمقی کرار جاسم برای لوسیانو ادینیو او را در موقعیتی خوب برای گلزنی قرار داد. ادینیو ضربه اش را به سمت دروازه فولاد زد اما طالب لو مانع گل شدن توپ شد و با دفع ناقص توپ را برگرداند.

اتفاق ویژه؛ گلزنی گل نزن‌ها

اسماعیل شریفات و لوسیانو ادینیو دو مهاجم فولاد و تراکتورسازی که هفته ها بود پایشان به گلزنی باز نشده بود، در بازی امروز عملکرد مطلوبی داشتند و توانستند طلسم گل نزدن خود را بشکنند. شریفات دومین گلش را به ثمر رساند و ادینیو سومین گل خود را وارد دروازه فولاد کرد.

حواشی:

*قبل از شروع بازی دستیاران امیر قلعه نویی، انتخاب سرمربی تراکتورسازی را به عنوان بهترین مربی ایران در رنکینگ جهانی تبریک گفتند و با او عکس یادگاری گرفتند.

*لوسیانو ادینیو بعد از گلزنی به سمت هواداران تراکتورسازی رفت و با حرکات دستش قلب خود را به این هواداران تقدیم کرد.

*احمد عبدالله زاده هافبک سابق تراکتورسازی که اکنون در فولاد توپ می زند، از سوی هواداران تیم تبریزی مورد تشویق قرار گرفت.

*هواداران تراکتورسازی ضمن ابراز ناراحتی از آماده نشدن ورزشگاه یادگار امام(ره) شعارهایی را علیه مسئولان تبریزی سر دادند.

*بهزاد زادعلی اصغری بازیکن تیم ملی فوتبال نابینایان که به مسی ایران مشهور شده در ورزشگاه حضور دارد و بازی را از نزدیک تماشا می کند.

*مهدی کیانی در دقیقه 40 خودش را جلوی شوت محکم ساسان انصاری قرارداد که همین امر باعث ناراحتی اش از ناحیه صورت شد. او پس از چند دقیقه به بازی برگشت.

*داور چهارم مسابقه قبل از ورود کرار جاسم به زمین مسابقه به سربند هافبک عراقی ایراد گرفت که کرار با عصبانیت آن را از سر خود باز کرد و به کنار زمین کوبید و وارد زمین شد.

هادی محمدی و ساسان انصاری به خاطر خطایی که مهاجم فولادروی مدافع تراکتورسازی انجام داد با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند.

سعید آقایی که روی ناصری خطا کرد و ضربه پنالتی به فولاد داد، بعد از گل دوم تراکتورسازی اشک ریخت و مورد تشویق هواداران تراکتورسازی قرار گرفت.

هواداران تراکتورسازی در دقایق پایانی شعارهایی را علیه داور مسابقه سر دادند.

در دقیقه 87 مسابقه یکی از نیمکت نشینان تیم فولاد توپی را به نشانه عصبانیت به داخل زمین انداخت که با تذکر داور و قطع چند ثانیه ای بازی مواجه شد.

در ثانیه های پایانی مسابقه اکبریان داور مسابقه خطای سعید آقایی روی احمد عبدالله زاده را اعلام کرد که این تصمیم با اعتراض کادرفنی هردوتیم مواجه شد. قلعه نویی به خطا اعتراض می کرد و سعداوی اعتقاد داشت آقایی باید از زمین اخراج می شده است.