آخرین رده‌بندی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری با سقوط رکابزنان ایران و از دست دادن عناوین صدر جدول برای چندمین ماه متوالی برای نمایندگان کشورمان منتشر شد.

به گزارش مرور نیوز، با برگزاری چندین تور و مسابقه بین‌المللی جاده‌ای، اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری آخرین رده‌بندی رکابزنان خود در قاره‌های مختلف را اعلام کرد. در آخرین رده‌بندی اعلام شده در قاره آسیا نمایندگان کشورمان با وجود حضور در دو تور در ژاپن برای چندمین ماه متوالی باز هم نتوانستند به صدر جدول این قاره برسند. سقوط دوچرخه‌سواران و تیم‌های ایرانی در حالی برای چندمین ماه متوالی ادامه دارد که ایران به همراه تیم‌های باشگاهی و رکابزنان‌شان در چند سال گذشته همیشه در صدر آسیا تکیه زده بود.

در بخش بهترین رکابزنان حاضر در تورهای آسیایی اسکار پوجول از اسپانیا در رده اول قرار دارد. دو رکابزن قزاقستانی دوم و سوم هستند. اما رکابزنان ایران نسبت به اواسط ماه قبلی میلادی هیچ تغییری در جایگاه رده‌بندی نداشتند:

۱۳- آروین معظمی گودرزی ۲۱- امیر کلاهدوز ۲۵- حمید پورهاشمی ۷۱- میرصمد پورسیدی ۸۰- قادر میزبانی 84 رضا حسینی

در بخش باشگاهی تیم اوکیو ژاپن در صدر برترین تیم‌ها قرار دارد. تیم کلاس اوکراین و ویلر ایتالیا دوم و سوم هستند. تیم پیشگامان که سال 2016 در رده اول آسیا قرار داشت از اواسط فصل دوچرخه‌سواری در هیچ تور بین‌المللی حاضر نبوده و تنها در یک کاپ دوچرخه‌سواری پیست شرکت کرده است. به این واسط تیم پیشگامان تنها با احتساب امتیازات قبلی‌اش در رده چهارم قرار دارد. تیم شهرداری تبریز با وجود حضور در چهار تور بین‌المللی از ابتدای سال جاری در رده هفتم آسیا ایستاده است.

در بخش تیمی سقوط امتیازی ایران نسبت به تیم اول زیاد شده است، هم‌اکنون قزاقستان با 1693 امتیاز در رده اول آسیا است. تیم ایران با فاصله امتیازی و کسب 1090 امتیاز دوم و ژاپن با 862 امتیاز در رده سوم قرار دارد.

در رده‌بندی برترین رکابزنان حاضر در تورهای قاره‌ای نیز در قاره آمریکا کارپنتر آمریکایی، در قاره اروپا بوهانی از فرانسه و در قاره اقیانوسیه همیلتون از کشور استرالیا در رده اول قرار دارند. هم‌اکنون بلژیک در رده اول تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری جهان قرار دارد.