هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک اضافه شدن دو ماده دیگر به دوچرخه سواری در المپیک 2020 را تصویب کرد.

به گزارش مرور نیوز، در جلسه هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک برای المپیک ‍توکیو 2020 تصمیم گرفته شد دو ماده دیگر به دوچرخه سواری اضافه شود. بر این اساس ماده مدیسون به رشته پیست اضافه شد و تعداد ماده های المپیکی پیست به عدد شش رسید.

اکنون کایرین، اسپرینت، تیم اسپرینت، تعقیبی تیمی ، اومنیوم و مدیسون ماده های المپیکی پیست را تشکیل می دهند.

در رشته BMX نیز ماده آزاد به المپیک اضافه شد. پیش از این ماده سوپر کراس برگزار می شد اما اکنون BMX آزاد هم جزو ماده های المپیکی قرار گرفت.

برایان کوکسن رییس اتحادیه جهانی دوچرخه سواری پس از اضافه شدن دو ماده دیگر از دوچرخه سواری به المپیک 2020 بیان کرد: من بسیار خوشحالم که ماده های بیشتری در دوچرخه سواری به المپیک اضافه شد. اکنون دوچرخه سواری سومین رشته ورزشی پر مدال در المپیک محسوب می شود که 22 مدال طلا در آن توزیع می شود. همچنین در تمامی ماده ها نیز برابری جنسیتی وجود دارد.

او ادامه داد: از توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک و هیات اجرایی تشکر می کنم که به دوچرخه سواری اعتماد کردند. همچنین با افتخار از تلاش فدراسیون های ملی، تیم ها و دوچرخه سواران تشکر می‌کنم که کمک کردند تا دوچرخه سواری موقعیت قوی در جنبش المپیک داشته باشد. معتقدم پس از موفقیت در بازی های المپیک ریو، در المپیک توکیو نیز به سطح بالاتری خواهیم رسید.