امشب ایران در دومین بازی خود از هفته دوم لیگ جهانی والیبال رو در روی صربستان، قهرمان دور گذشته خواهد رفت.

به گزارش مرور نیوز، در میان ١٢ تیم حاضر در لیگ جهانی امسال بی تردید ، صربستان کمترین تغییرات را داشته و تیم " گربیچ " تیم کامل و کم نوسانی در مقایسه با سایر مدعیان است . به همین دلیل هم باخت این تیم در هفته اول مقابل بلژیک باعث سر و صدای بسیاری شده و اعتراض کارشناسان والیبال این کشور را در پی داشته است .


با این أوصاف پس از قهرمانی سال گذشته این تیم در لیگ جهانی و با حفظ شاکله اصلی و با توجه به جوانگرایی صورت گرفته در نزد اکثر مدعیان والیبال امروز جهان ، خیلی ها بخت قهرمانی این تیم را بیشتر از سایر تیم ها مَی دانند .


تیمی پر مهره با جایگزینانی همطراز


خوشبختی گربیچ این بود ، هنگامی که تیم را از ایگورکولاکوویچ تحویل گرفت ، تیم پوست اندازی خود را انجام داده بود و دیگر خبری از پتکوویچ و استانکوویچ و دوستان نبود . در حقیقت به مرور زمان نوسانات تیم به حداقل رسیده بود .


پایه های کنونی تیم ملی صربستان روی تیم نوجوانان سال ٢٠٠٩ قهرمان جهان و تیم امید نایب قهرمان زیر ٢٣ سال ٢٠١٣ برزیل بنا شده و از نظر سنی تیم به جز یکی دو بازیکن شرایط سنی ایده آلی دارد . یکی دیگر از نقاط قوت صرب ها داشتن بازیکنانی همطراز با بازیکنان اصلی در روی نیمکت است .


باصطلاح والیبالی ها تیم ملی صربستان همه چیز دارد و از نظر والیبال کامل به نظر مَی رسد . یک پاسور هماهنگ با بازیکنان بنام وجوویچ ، پشت خط زنانی چون لوبوریک و آتاناسوویچ ، سرعتی زنان بلند قامت مثل لیسناک و پوراسکانین ، دو قدرتی زن فوق العاده و سوپر استار همانند یورش کواکوویچ و ایوویچ برترین بازیکن سال پیش لیگ جهانی و دو لیبروی مطرح در اروپا از صربستان یک تیم قدرتمند در والیبال اروپا و جهان ترسیم کرده است .


بی جهت نیست که گربیچ اسطوره دهه ٩٠ والیبال جهان مَی گوید : " مَی خواهیم بر خلاف المپیک قبلی این بار نخستین تیمی باشیم که زودتر از تیم های دیگر به المپیک ٢٠٢٠ راه یابیم " .