دومین جلسه بررسی اساسنامه جدید کمیته ملی پارالمپیک در کمیته تخصصی کمیسیون اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت با حضور رئیس و دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، در این نشست که با شرکت نمایندگان سازمان ها و نهاد های مدعو برپا شد، مواد 4 تا 7 اساسنامه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که با درج اصلاحاتی همراه گردید.

قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک ایران از کمیته ملی المپیک دهم شهریور ماه سال گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و بیست و چهارم شهریور ماه سال نود و پنج به تصویب شورای نگهبان رسید. این قانون در تاریخ بیست و هشت مهرماه گذشته از سوی دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهور ابلاغ شد و در ابلاغ رییس جمهور کمیته ملی پارالمپیک مامور تدوین اساسنامه جدید کمیته ملی پارالمپیک شد. اساسنامه جدید پس از تدوین و تایید وزارت ورزش و جوانان تقدیم هیات دولت شد و پس از تایید و تصویب نهایی درهیات دولت، کمیته ملی پارالمپیک به طور رسمی از کمیته ملی المپیک انتزاع خواهد یافت.
جلسات تخصصی بررسی اساسنامه جدید کمیته ملی پارالمپیک با حضور نمایندگان معرفی شده از سوی وزیران ورزش و جوانان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات و فن آوری، آموزش و پرورش، امور اقتصادی و دارایی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نمایندگان سازمان های برنامه و بودجه کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمان اداری و استخدامی کشور، صدا و سیما و معاون حقوقی رییس جمهور برگزار می شود.