مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت که در سال جاری 50 طرح نیمه تمام ورزشی باقی مانده از دولت گذشته در مازندران تکمیل می شود.

حبیب حسین زادگان افزود : برای تکمیل این طرح ها که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند ، حدود 300 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی گفت که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها بر اساس قانون بودجه سال جاری از محل اختصاص 27 صدم درصد اعتبار عمرانی به ورزش تامین می شود.
حسین زادگان افزود : در مازندران 110 طرح ورزشی نیمه تمام وجود دارد که برای تامین آن افزون بر 700 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
براساس لایحه بودجه سال 96 ، دستگاههای دولتی موظفند تا نیم درصد از اعتبار عمرانی دستگاههای خود را به ورزش اختصاص دهند که 50 درصد از این مبلغ باید در اختیار اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش قرار گیرد.
این ماده قانونی که گره گشا کمبود اعتبار ورزشی در استان های کشور بود در دولت گذشته قطع شد و یک بار دیگر دولت تدبیر و امید در لایحه بودجه سال 96 آن را احیا کرد و با تصویب مجلس شورای اسلامی ، بار دیگر اجرایی شد.
مازندران سه میلیون و 280 هزار نفر جمعیت دارد . سرانه فضای ورزشی در این استان حدود یک متر مربع و برابر با اهداف تعریف شده در برنامه پنجم توسعه است .
ورزشکاران مازندرانی در دولت یازدهم افزون بر یکهزار مدال رنگارنگ ورزشی را در حدود 50 رشته ورزشی در رقابت های برون مرزی از جمله منطقه ای، آسیایی، بین المللی، جهانی و المپیک کسب کردند.