با وجود آنکه حتی در ایران هم درآمد فوتبال بسیار بیشتر از هزینه‌هایش هست و این درآمد به باشگاه‌ها نمی‌رسد اما اعلام عمومی برخی از اعداد برای مردم قابل درک نیست.

به گزارش مرور نیوز، آیا واقعا ستاره های فوتبال گران قیمت هستند و هزینه هایشان قابل انتقاد؟ آیا واقعا پیشنهاد 500 میلیون تومانی پرسپولیس برای شجاعیان آن هم فقط برای رضایت نامه به اندازه آب نبات چوبی می ارزد؟ آیا اینها هزینه های بیت المال هستند و پرداخت هایشان ظلم به مردم است که بسیاری از رسانه ها علیه باشگاه های بزرگ انتقاد می کنند و در رادیو و تلویزیون علیه مدیران این باشگاه ها جبهه می گیرند و بعضا آنها را بی قابلیت می دانند؟ آیا پرداخت یک میلیارد و پانصد پول رضایت نامه برای این بازیکن از سوی استقلال منطقی بوده است؟ آیا سیر تصاعدی بودجه باشگاه ها که حالا فراتر از سی میلیارد تومان شده طبیعی است؟

اصالتا چرا هر مدیری که روی صندلی مدیریت باشگاه ها می نشیند سعی می کند خریدهای بزرگی داشته باشد؟ آیا آنها همه بی لیاقت هستند و نامدیر؟ پاسخ ها را دسته بندی می کنیم:

اول: اینکه همه مدیران اشتباه کنند منطقی نیست. منطق این است: مدیران می روند روی صندلی مدیریت می نشینند، وقتی نشستند تازه می فهمند کجا آمده اند و باشگاه های استقلال و پرسپولیس و تراکتور سازی و سپاهان و ... چقدر روی زندگی مردم تاثیر دارند و چقدر حتی از نظر اجتماعی و اقتصادی موثر هستند. آنها آنجا که می نشینند و قواعد فوتبال دنیا را می بینند، تازه متوجه می شوند که فوتبال اگرچه هزینه های زیادی دارد اما درآمدهایش چند برابر هزینه هایش است. البته در فوتبال ایران درآمدهایش را صدا و سیما و سازمان لیگ برمی دارند و به خودش نمی دهند.

دوم: با وجود این حرف ها یک نکته را نمی توان فراموش کرد که این اعداد برای مردم آب نبات چوبی نیستند بلکه همین پانصد میلیون تومانی که پرسپولیس به گسترش فولاد پیشنهاد داده برای قشر زیادی از مردم تا آخر عمر هم به دست نمی آید و برای بسیاری دیگر هم محصول همه عمر آنها خواهد بود.

سوم: با وجود اینکه این اعداد نسبت به درآمدهای فوتبال عددی نیستند اما در فوتبال ایران امکانات هنوز به استاندارد نرسیده و به همین دلیل شاید بهتر باشد بخشی از این پول ها در منطقه امکانات هزینه شوند.

چهارم: با این وجود بهتر است فوتبالیست ها مراعات مردم را بکنند. اعداد آنها شاید برای درآمدهای فوتبال و مرارت هایی که شبانه روز از نوجوانی کشیده اند و همچنان می کشند زیاد نباشد اما برای 90 درصد مردم این اعداد رویا هستند و شاید بهتر باشد دوستان اهالی فوتبال رعایت مردم را بکنند و اعداد را اصلا رسانه ای نکنند.