جدال نوستالژیک لالیگا برای هر 2 تیم راه فراری محسوب می‌شود.

به گزارش مرورنیوز، هر چند جدال ساعت 17:45 امروز در ورزشگاه مستایا به اندازه روزهای خوش گذشته تیم والنسیا و بارسلونا تعیین‌کننده نیست اما به احترام خاطرات رقم زده از سوی 2 تیم، تحت هر شرایطی مهم‌ترین بازی هفته نهم لالیگا محسوب می‌شود.

 بارسلونا از این جدال، خاطراتی به شیرینی گل برگردان ریوالدو در آخرین ثانیه‌های بازی فصل 2001-2000 لالیگا دارد؛ جایی که با همین گل، بارسا در نبرد پلی‌اف مانند به برتری رسید و به جای تیم حریف راهی فصل آینده لیگ قهرمانان شد. والنسیا هم برتری قاطعانه در مجموع 2 بازی رفت و برگشت نیمه نهایی فصل 2000-1999 لیگ قهرمانان اروپا و تبدیل شکست 3 بر صفر به برتری 4 بر 3 در بازی جذاب دوران معاصر را به عنوان سوغاتی نبرد با آبی و اناری‌ها به خانه برده است. این بار شاید شاهد بازی نزدیکی نباشیم. بارسلونا طبق معمول چند سال اخیر سرجایش در کورس قهرمانی قرار دارد اما والنسیا تازه با برد هفته قبل کمی به اوضاع خود سروسامان بخشید و حالا با 9 امتیاز در رده پانزدهم ایستاده است. بارسلونای 16 امتیازی در رده چهارم نیاز مبرمی به برتری در زمین سفت والنسیا دارد.

 غایبان بازی 

جرارد پیکه و یوردی آلبا، 2 مدافع بارسلونا اصلی‌ترین غایبان تیم در بازی امروز هستند اما والنسیای پراندلی غایب سرشناسی ندارد.

نبردهای پیشین

حاصل 34 رویارویی اخیر 2 تیم، 16 برد برای بارسلونا، 7 برد برای والنسیا و 11 تساوی بوده است.

 نکات ویژه 

والنسیا در 5 بازی از 6 رقابت اخیر خانگی شکست خورده است.

بارسا در هیچ یک از 10 بازی گذشته خود در زمین والنسیا نباخته است.

در 5 بازی از 6 رویارویی گذشته 2 تیم میانگین 2 و نیم گل زده در هر بازی به ثبت رسیده است.

ترکیب احتمالی

بارسلونا: تراشتگن، روبرتو، ماسکرانو، اومتیتی، دینیه، اینیستا، بوسکتس، راکیتیچ، مسی، سوارس، نیمار

والنسیا: آلاوس، گایا، گارای، مانگالا، مونتویا، سوارس، پرس، پارخو، نانو، کانسلو، رودریگو