هافبک مصری جدید لیورپول که از رم به قرمزپوشان مرسی‌ساید پیوست، با انتقالش به آنفیلد چند رکورد جدید را به ثبت رساند.

به گزارش مرور نیوز، انتقال 50 میلیون یورویی محمد صلاح از تیم فوتبال رم به لیورپول که شب گذشته (پنجشنبه) قطعی شد، رکوردهایی جدیدی را در هر دو باشگاه به ثبت رساند.

رقم پایه قراردادی که به رم 29.3 میلیون سود می‌رساند، 42 میلیون یوروست که هشت میلیون یوروی دیگر هم در آن به عنوان پاداش در نظر گرفته شده است و به این ترتیب رقم نهایی آن به 50 میلیون یورو می‌رسد.

این قرارداد صلاح را به گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه لیورپول و در عین حال گران‌قیمت‌ترین بازیکنی که باشگاه رم تا کنون فروخته است، تبدیل کرد. پیش از این گران‌ترین بازیکنی که رم فروخته بود، اریک لاملا بود که ماه آگوست سال 2013 به تاتنهام پیوست.

به گزارش سایت کالچو ای فیانتزا، رقم قرارداد صلاح بدان معناست که باشگاه رم از فروش او به لیورپول 29.3 میلیون یورو سود خواهد کرد.

رم تابستان سال 2015 صلاح را در ازای پنج میلیون یورو برای یک فصل قرض گرفت و تابستان سال گذشته با پرداخت 15 میلیون یوروی دیگر قرارداد او را قطعی کرد.

همچنین پولی که جالوروسی از محل فروش صلاح به خزانه‌اش واریز می‌کند به موازنه دخل و خرج این باشگاه طبق معیارهای بازی جوانمردانه مالی یوفا کمک می‌کند. رم تا پایان ماه ژوئن (یک هفته دیگر) وقت دارد که دخل و خرجش را مطابق قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا موازنه کند.

صلاح بعد میرالم پیانیچ که تابستان سال گذشته به یوونتوس پیوست و مارکینیوس که به پاری‌سن‌ژرمن ملحق شد، سومین بازیکنی است که فروشش بیشترین سود را به جالوروسی رسانده است. فروش پیانیچ 28.272 میلیون یورو و فروش مارکینیوس 27.470 میلیون یورو برای رم سود داشتند.

پیش از انتقال صلاح به آنفیلد، گران‌ترین‌خرید لیورپول اندری کارول بود که با قراردادی 35 میلیون پوندی از نیوکاسل به لیورپول پیوست.

صلاح با عقد قرارداد 50 میلیون یورویی با لیورپولی حالا لقب گران‌ترین بازیکن آفریقایی دنیا را هم از آن خود کرده است.