نفت تهران وضعیت نامشخصی برای حضور در فصل جدید لیگ برتر دارد ولی هر روز نام یک مربی سرشناس برای هدایت این تیم مطرح می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، نفت تهران از سال 89 وارد لیگ برتر شد و بعد از یک فصل سیزدهمی، دو عنوان پنجمی پیاپی به دست آورد و در لیگ‌های سیزدهم و چهاردهم رتبه سوم را کسب کرد و به نایب قهرمانی جام حذفی هم رسید که در این مدت از نظر مالی مشکل چندانی نداشت و جزو تیم‌هایی بود که بازیکنان با آرامش خاطر با آن قرارداد می‌بستند.


اما طی دو فصل اخیر مشکلات این تیم به اوج خود رسیده و حالا هم وضعیت آن کاملا نامشخص است؛ نفت در فصل 95-94 زیر نظر وزارت بود اما هیچ پولی نداشت که موجب شد بازیکنان زیادی از این تیم بروند ولی فصل قبل که شرکت بهنام پیشرو کیش مالکیت آن را برعهده گرفت، پیش‌بینی می‌شد مشکلات این باشگاه هم به اتمام برسد اما اوضاع آن بدتر از همیشه شد.


علی دایی، سرمربی نفت که این تیم را به قهرمانی جام حذفی رساند و همچنین بازیکنان فعلی و سابق ازجمله سید جلال حسینی، علیرضا بیرانوند و ... بارها از مشکلات مالی این تیم صحبت کردند و طلبکاران زیادی هم خواستار پول‌های خود شدند ولی مسؤولان این باشگاه هیچ واکنشی به اعتراضات نداشتند تا اینکه فصل تمام شد و باز هم بیشتر مربیان و بازیکنان رفتند طوری که از ترکیب فینال حذفی تنها میلاد فراهانی دروازه‌بان در این تیم مانده است.


با وجود اینکه هیچ خبری از مالکان باشگاه نفت طی ماه‌های اخیر نبوده اما رسانه این باشگاه مکرر نام‌های مربیان مختلف را برای هدایت این تیم اعلام می‌کند و طی 40 روز بیش از 10 گزینه معرفی شده که هیچکدام به سرانجام نرسیده است.


گزینه‌های سرمربیگری نفت از عبدالله ویسی شروع شد و بعد به یحیی گل‌محمدی، علی کریمی، هومن افاضلی، گزینه خارجی، افشین پیروانی، آندره پانادیچ دستیار سابق برانکو و دراگان اسکوچیچ رسید و حالا هم نام‌های منصور ابراهیم‌زاده و حمید استیلی مطرح شده است.


نکته جالب توجه این است هر وقت نام این مربیان به میان آمده عنوان شده برخی از آنها دستیاران‌شان را هم معرفی کردند و حتی برای علی کریمی گفته شد او نام علی پروین و مهدی مناجاتی را به‌عنوان اعضای تیم معرفی نموده که با توجه به شرایط و دوری این پیشکسوتان از فوتبال مطرح شدن نامشان کمی عجیب به نظر می‌رسید و البته کریمی هیچوقت این اخبار را تایید نکرد.


نفت تهران فصل قبل حسین شهریاری را به‌عنوان سرپرست باشگاه داشت که او هم در اوایل سال 96 استعفاء داد و این تیم بدون مدیر کارش را تا حدود دو هفته قبل پیش برد و بعد نام منصور عرفانیان به میان آمد که این سرپرست هم بعد از یک مصاحبه، اعلام کرد تا زمان مشخص شدن سرمربی صحبتی نخواهد کرد.


بدون شک مسئله‌ای که مشخص است، بلاتکلیفی محض نفت تهران برای فصل 97-96 است چراکه خبری از مالکان آن نیست و از سوی دیگر فقط گزینه‌های مربیگری برای چند روز مطرح می‌شوند و بعد نام مربی جدیدی برای هدایت این تیم به میان می‌آید.


با وجود اینکه روز گذشته بهاروند، سرپرست سازمان لیگ از رفع مشکل نفت برای حضور در مسابقات خبر داده اما اتفاقی که به وضوح دیده می‌شود اوضاع نامشخص این باشگاه است و حتی گفته شده فدراسیون فوتبال به این باشگاه اولتیماتوم داده در صورت عدم رفع مشکل مالکیت این تیم را از لیگ برتر کنار خواهند گذاشت.


روز گذشته بیرانوند نیز محکومیت یک میلیارد تومانی تیم سابقش را از فدراسیون فوتبال گرفت و طلبکاران نفت مقابل دفتر این باشگاه حضور یافتند که البته به درب بسته خوردند و اعتراض‌شان بی‌نتیجه بود.