لیست جدید ماهانه فدراسیون جهانی شطرنج با صدرنشینی سارا خادم‌الشریعه و پرهام مقصودلو در میان بازیکنان ایرانی این فهرست همراه بود.

به گزارش مرور نیوز، فدراسیون جهانی شطرنج رنکینگ بازیکنان این رشته در بخش استاندارد را منتشر کرد. بر اساس این رنکینگ و در بخش مردان «مگنوس کارلسن» قهرمان حال حاضر جهان با 2822 واحد ریتینگ در صدر برترین شطرنج‌بازان در بخش استاندارد قرار دارد.

بعد از وی «ولادیمیر کرامیک» با 2812 واحد ریتینگ و صعود یک پله‌ای در رده دوم قرار دارد ضمن اینکه «وسلی سو» با 2810 واحد ریتینگ جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

در این بخش و در میان بازیکنان ایرانی، پرهام مقصودلو با 2584 واحد ریتینگ بالاتر از دیگر بازیکنان ایرانی قرار دارد.

«پویا ایدنی» با 2578 واحد ریتینگ در جایگاه دوم شطرنج‌بازان برتر ایرانی قرار دارد و احسان قائم‌مقامی نیز با 2556 واحد ریتینگ جایگاه سوم برترین شطرنج‌بازان کشورمان در رنکینگ جهانی را در اختیار دارد. در فهرست فدراسیون جهانی شطرنج و در بخش استاندارد مردان، پوریا درینی، شاهین لرپری زنگنه، سید محمد امین طباطبایی، امیررضا پور رمضانعلی، علیرضا فیروزجا، مسعود مصدق‌پور و سید جواد علوی در رده‌های چهارم تا دهم برترین بازیکنان ایران قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز در لیست جدید ماهانه فدراسیون جهانی شطرنج و در بخش استاندارد بانوان، «هو یفان» با 2566 واحد ریتینگ همچنان صدرنشین است. «ونجون جو» با 2572 واحد ریتینگ در رده دوم قرار داد و «آنا موزیچوک» در جایگاه سوم ایستاده است.

در بخش استاندارد برترین شطرنج‌بازان زن جهان، سارا سادات خادم‌الشریعه با 2437 واحد ریتینگ در رده چهلم قرار گرفته و صدرنشین دیگر بازیکنان دیگر بازیکنان کشورمان است. در این بخش میترا حجازی‌پور با 2351 واحد ریتینگ دوم است، ضمن اینکه آتوسا پورکاشیان، غزل حکیمی‌فرد، مبینا علی‌نسب، مینو عسگری‌زاده، رعنا حکیمی‌فرد، درسا ابراهیم‌خان و رضوانه حدادی در رده‌های بعدی قرار دارند.

بر اساس لیست جدید ماهیانه فدراسیون جهانی شطرنج، شطرنج ایران با میانگین ریتینگ 10 کشور برتر و با مجموع 2520 واحد ریتینگ در رده سوم آسیا و سی و پنجم جهان قرار دارد.