اسطوره فوتبال ایران اکنون در ردای مربیگری به دنیای فوتبال سلام دوباره‌ای کرده و رسانه‌های اروپایی نیز حضور تازه او را زیر ذره بین گرفته اند.

به گزارش مرور نیوز، علی کریمی اسطوره فوتبال ایران که در این کشور و البته در سطح جهان هواداران زیادی دارد، به عنوان سرمربی تیم فوتبال نفت تهران بار دیگر به دنیای فوتبال حرفه‌ای بازگشته است. غیبت نسبتا طولانی مدت جادوگر از میادین فوتبال حرفه‌ای با این اتفاق از بین رفته و هیجان و اعتبار با وجود وی در لیگ برتر فوتبال ایران دو چندان شده است.

حضور علی کریمی بازیکن سابق تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان در لباس مربیگری بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است. مشخصا منابع آلمانی به این موضوع پرداخته و در چند روز گذشته رسانه‌های معتبر ورزشی در حد خبر کوتاه یا گزارش ورزشی این خبر را زیر ذره‌بین گرفتند.

یکی از رسانه‌های علاقمند به این موضوع "توتوکالچو استرو" ایتالیایی است که با تیتر «ستاره سابق بایرن مربی شد» در این خصوص مطلبی را منتشر کرده است.

در این گزارش ضمن اشاره به زندگینامه علی کریمی آمده است: یکی از هافبک‌های بااستعداد ایران که به مارادونای آسیا مشهور است هنوز هم به خاطر مهارت بالا در دریبل زنی و پاس‌های منجر به خلق موقعیت خود در ذهن هوادارانش باقی مانده است.

او در پرسپولیس خوش درخشید و هنوز هم به عنوان یک پرسپولیسی متعصب و متعهد مشهور و دوست داشتنی است. وی در فوتبال اروپا نیز خوش درخشید و در زمان اوج فوتبالش پیشنهادات بسیار مهمی از باشگاه‌های بزرگ اروپایی در اختیار داشت.

در ادامه این گزارش آمده است:‌ علی کریمی در الاهلی دبی و به طور کلی در فوتبال کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز خوش درخشید اما شاید نقطه اوج فوتبال او در آلمان، بوندس لیگا و پیراهن بایرن مونیخ رقم خورد. در تیم ملی فوتبال ایران نیز یک ابرستاره کلیدی و تاثیرگذار بود و در کمک به صعود ایران به جام جهانی تاثیر شگرفی داشت.

در پایان گزارش مذکور آمده است: اکنون این مارادونای آسیا روی نیمکت خواهد نشست و جوانان نفت تهران را هدایت خواهد کرد. بسیاری از دوستداران کریمی نگران ناکامی احتمالی او در این لباس هستند اما جذابیت فوتبال به همین است و باید منتظر بود تا تکلیف این شروع دوباره مشخص شود.

در واقع انتخاب نفت تهران برای مربیگری علی کریمی، مثل حضور پر از ریسک مارادونای آرژانتین در سمت مربیگری تیم ملی و چند تیم باشگاهی است.مارادونا شاید در مربیگری ناکام بود، اما همچنان هواداران دوستش دارند و او یک چهره محبوب میان آنها است.