فرحناز ارباب گفت: نوجوانان و جوانان کاراته کای کشورمان برای نخستین بار در مسابقات برون مرزی که به میزبانی قزاقزستان برگزار می شود شرکت خواهد کرد.

وی در گفت و گو با خبرنگار سرویس ورزشی مرور نیوز با اعلام این مطلب افزود : تا الان هشت اردوی تدارکاتی داشتیم که در روزهای اول اردو ها یمان  پنج روزه بود و از  اردو چهارم به بعد هفت روزه و بسیار  منسجم بود و با برنامه ریزی پیش رفتیم .
مربی تیم ملی کاراته بانوان کشورمان ادامه داد: شاید بتوان به جرات گفت  که این  اولین سالی هست که دکتر تغذیه روانشناس و بدنساز کنار تیم داشتیم .  
وی در بخش دیگری گفت: هشت مربی نیز در اردوها حضور داشتند تا بتوانیم  با تمام قوا  یک تیم قوی را بسازیم. ما در شرایط کنونی در رده نوجوانان سه بازیکن ، در قسمت کمیته و در رده جوانان چهار بازیکن داریم. 
فرحناز ارباب افزود: نوجوانان ما اولین سالی ست که وارد مسابقات برون مرزی می شوند و به همین دلیل هیچ تجربه ی مسابقه ندارند و به دلیل کم تجربگی بچه ها و بودجه کم، فدراسیون نمی توانست تعداد ورزشکاران تیم را برای اعزام به مسابقات افزایش دهد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم مسابقات درون اردویی برگزار کنیم .
وی بیان کرد: برای مسابقات درون اردویی از هفت استان کشور برترین کاراته کا دعوت شد و آنها به هزینه خودشان از شهرستان های مختلف در این مسابقات حضور یافتند و داورهای ما نیز بدون دریافت دستمزد دراین رقابت ها  شرکت داشتند.
مربی تیم ملی کاراته بانوان کشورمان در پایان گفت: برای نخستین سالی است که المپیکی شده ایم و می توانیم در مسابقات المپیک سال 2018 حضور داشته باشیم.