وزیر ورزش و جوانان روز چهارشنبه گفت:‌ رشته ورزشی کاراته از امیدهای کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو است.

به گزارش مرور نیوز، «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان و «فریبا محمدیان» معاون توسعه ورزش بانوان وزارتخانه در بازدید از اردوی تیم های ملی کاراته گفت: در گزارش های بانوان کاراته کا این قول داده شد که در المپیک ۲۰۲۰ به روی سکو بروند.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سلطانی فر گفت: در کل ادوار بازی های المپیک فقط در چهار رشته مدال گرفته ایم، ولی ورزش ایران ظرفیت بسیار بیشتری دارد و امید زیادی به کاراته جهت کسب مدال در المپیک آینده داریم.
وی افزود: بر اساس برآورد ها در صخره نوردی و تیراندازی به ویژه در بخش بانوان استعدادهای خوبی برای کسب مدال در المپیک داریم و می توانیم با برنامه ریزی مناسب در المپیک 2020 رکورد ویژه ای را با کسب مدال ثبت کنیم.
وزیر ورزش و جوانان گفت: کاراته نیز با ادامه همین برنامه و پیشرفتی که دارد، آینده درخشانی خواهد داشت و از امیدهای مسلم ما در المپیک 2020 است.
سلطانی فر در این دیدار از زحمات «صادق فرجی» رئیس فدراسیون کاراته قدردانی کرد و پای صحبت های مربیان و بازیکنان رده های مختلف سنی نشست.
کاراته کاهای کشورمان در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، امیدها و بزرگسالان در دو بخش مردان و زنان هفته آینده عازم مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان خواهند شد.
شانزدهمین دوره پیکارهای کاراته نوجوانان، جوانان و امیدهای قهرمانی آسیا و چهاردهمین دوره رقابت های کاراته بزرگسالان قهرمانی آسیا از 21 تیرماه به مدت 6 روز به میزبانی آستانه قزاقستان برگزار می شود.