رئیس کمیته فنی فوتسال گفت: اگر بتوانیم ناظران AFC را راضی کنیم، قطعا میزبانی این بازی‌ها برعهده ایران است.

به گزارش مرور نیوز، عباس ترابیان درمورد برگزاری مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا و همچنین گروه‌بندی گروه ایران در جام ملت‌ها گفت: با توجه به صحبت‌ها و پیگیری‌هایی که ما تا همین لحظه با AFC داشتیم، قرار شده که میزبانی جام ملت‌ها را به ایران بدهند و قرار است این مسابقات در تبریز برگزار شود.

وی در ادامه گفت: البته برای تیم‌های اول تا چهارم آسیا خیلی سخت بود که در این مقدماتی شرکت کنند ولی ایران با توجه به اینکه همیشه اقتدار خود را در آسیا ثابت کرده و همچنین با توجه به اینکه ریاست کمیته فوتسال آسیا برعهده ایران است، تیم ایران باید الگو باشد. ما با توجه به توافقاتی که با AFC داشتیم همکاری بی‌قید و شرط خودمان را اعلام نمودیم.

رئیس کمیته فنی فوتسال گفت: البته این بی‌‌انصافی است که ما باید در بازی‌های مقدماتی با 7 کشور بازی کنیم ولی کشورهای آسه‌آن با توجه به اینکه 3 تا از این کشورها در این مسابقات حضور ندارند 4 تیم باید صعود کند.

ترابیان گفت: نکته قابل توجه اینکه وجود دارد هر کدام از این مناطق که باید میزبان باشند. اگر نتوانند شرایط خودشان را وفق دهند، با هزینه خود آن کشورها باید در منطقه بی‌طرف بازی کنند.

وی گفت: در حال حاضر ایران با تیم‌های افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و یک کشور دیگر به نام نپال که AFC نتوانسته جایی برای آن مشخص کند در یک گروه قرار دارد. در گروه ایران 7 تیم قرار دارد و با توجه به اینکه ایران در مرکز شمال آسیا قرار دارد، ما تبریز را پیشنهاد دادیم و از دید AFC تبریز می‌تواند میزبان خوبی برای این مسابقات باشد. اگر ما بتوانیم شرایط میزبانی را آنچه که AFC می‌خواهد داشته باشیم هزینه‌های ما خیلی کمتر است تا اینکه میزبان نباشیم و بازی‌ها را در کشور دیگر برگزار کنیم.

وی گفت: با توجه به توافقاتی که در تبریز با یکی از باشگاه‌ها داشتیم و همچنین توافقاتی با سازمان ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی کردیم و هیات فوتبال آن استان داشتیم، من فردا عازم تبریز هستم که زیرشاخه‌های تبریز را از دید ایران نه بلکه از دید AFC بررسی کنم و انشاالله اگر بتوانیم ناظران AFC را راضی کنیم، قطعا میزبانی این بازی‌ها برعهده ایران است.

وی در پایان گفت: من فکر می‌کنم با توجه به امکاناتی که تایلند دارد، این کشور از سوی AFC کشوری خنثی اعلام شود یعنی اینکه علاوه بر میزبانی خودش به عنوان کشور ثالث دو منطقه دیگر را در تایلند برعهده داشته باشند.