مدیر سازمان تیم‌های ملی گفت: با هماهنگی با مدیران عامل پرسپولیس و استقلال ملی‌پوشان این تیم‌ها در رده سنی امیدها طی روزهای آینده به اردوها اضافه می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا ساکت در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران در مورد برنامه‌های تیم ملی رده‌های پایه گفت: در حال حاضر 18 تیم ملی در فدراسیون فوتبال داریم که 2-3 برنامه در اولویت قرار دارد که مهمترین آن اعزام تیم زیر 21 سال به مسابقات زیر 23 سال آسیا به شمار می‌رود. متأسفانه تداخل برنامه‌های AFC و فیفا مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده که از جمله آنها می‌توان به اعزام تیم ملی جوانان به جام جهانی و همچنین اعزام به رقابت‌های قرقیزستان اشاره کرد که مسابقات فعلی متأسفانه همزمان شده است با آماده‌سازی باشگاه‌های لیگ برتر در ایران.

وی ادامه داد: با این حال طبق مذاکراتی که داشتیم و هماهنگی خوبی که انجام شد و البته با تدبیر امیرحسین پیروانی اسامی بازیکنانی که برای سفر به قرقیزستان اعلام شد به صورت پراکنده از باشگاه‌های مختلف انتخاب شده و تراکم کمتری را در تیم‌ها شاهد هستیم هرچند که 2-3 بازیکن از استقلال حضور دارند که این موضوع هم غیرقابل تغییر بود.

ساکت یادآور شد: تمامی تیم‌ها در این خصوص به ما کمک کردند و حتی گسترش فولاد بازیکن خود را از اردوی ترکیه بازگرداند ضمن اینکه علی کریمی و مسئولان نفت نیز همکاری لازم را با ما داشتند و از قبل هم هماهنگی‌ها را با افتخاری و طاهری انجام داده بودیم و استقلال و پرسپولیس در حال برنامه‌ریزی هستند تا بازیکنان خود را از اردوهای خارج از کشور زودتر بازگردانند. ظرف امروز و فردا همه بازیکنان به اردوی تیم ملی امید اضافه می‌شوند تا ترکیب این تیم کامل شود.

مدیر سازمان تیم‌های ملی گفت: با تدبیر و هماهنگی انجام شده و با مشورت‌هایی که از کی‌روش گرفته شد، تیم خوبی را تدارک دیدیم و این نفرات را برای المپیک 2020 در نظر گرفته‌ایم تا با یک برنامه‌ریزی خوب بتوانیم این تیم را به سرانجام برسانیم. در واقع یک برنامه میان مدت را تدبیر کردیم که امیدواریم به صورت مناسبی انجام شود و در همین راستا از تک تک مربیان و مدیرانی که نگاه ملی داشتند سپاسگزاری می‌کنم.

وی ضمن سرشماری برنامه‌های تیم ملی جوانان و نوجوانان افزود: تیم ملی جوانان باید در رقابت‌های مقدماتی زیر 19 سال که از 9 آبان به میزبانی مشهد و با حضور تیم‌های ایران، سوریه، اردن و فلسطین برگزار می‌شود شرکت کند و تیم ملی زیر 16 سال نیز از 25 شهریور در همدان با حضور تیم‌های لبنان، بوتان و قرقیزستان در رقابت‌های مقدماتی نوجوانان آسیا شرکت می‌کنند. البته تیم ملی نوجوانان نیز در شهریورماه در مسابقات جام جهانی که به میزبانی هند برگزار می‌شود شرکت می‌کند و امیدواریم در این رقابت‌ها بتواند ظرفیت‌های فوتبال کشورمان را به بهترین شکل به نمایش بگذارد. در ادامه نیز تیم ملی فوتسال آقایان و بانوان در مسابقات المپیک داخل سالن در ترکمنستان شرکت خواهند کرد.

ساکت در مورد اینکه در راستای تعامل بین کی‌روش و ارکان فوتبال ایران چه برنامه‌ریزی شده است، گفت: موردی که اندیشیده‌ایم ایجاد یک هرم فنی در فدراسیون فوتبال است. سطح الف ما تیم ملی بزرگسالان است که محوریت آن با کی‌روش است و اندیشه‌های فنی او به رده‌های ب و ج منتقل می‌شود. در واقع یک رابطه متقابل فنی و انسانی را ایجاد کردیم تا این تعاملات به وجود آید.