کناره‌گیری یا برکناری علیرضا اسدی دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال موجی از انتقادات را متوجه فدراسیون فوتبال و مسئولانش کرده است.

به گزارش مرور نیوز، اسدی که در سمت دبیرکل با توصیه محمود گودرزی وزیر سابق ورزش جانشین مهدی محمدنبی شده بود، بعد از تغییر رئیس فدراسیون و انتقال قدرت از کفاشیان به تاج در سمت خود باقی ماند اما مشخص بود دیر یا زود از این پست کنار خواهد رفت. روز پنجشنبه اما کارلوس کی روش در بیانیه‌ای در صفحه شخصی‌اش حمله‌ای تند و بی‌مناسبت را علیه وی ترتیب داد تا مخالفت علنی خود را با اسدی آشکار کند. اتفاقی که فردای آن روز مشخص شد به دلیل اطلاع کی‌روش از جدایی اسدی صورت گرفته است.

 

روز گذشته در شرایطی که به نظر می‌رسید فدراسیون پس از بیانیه کی‌روش روی ادامه کار یا قطع همکاری با اسدی بیشتر فکر کند، در نهایت تصمیم بر جدایی وی شد و او دیگر سمتی در فدراسیون فوتبال ندارد. جالب اینکه کارلوس کی‌روش هم دیشب بیانیه جدیدی در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد و تاکید کرد این موضوع ارتباطی به وی ندارد و تصمیم شخصی تاج است. با این حال فعلا از دید اهالی فوتبال این برکناری (یا کناره‌گیری) دخالت مستقیم کی‌روش در امور فدراسیون ارزیابی شده تا انتقادات علیه مدیریت مهدی تاج ادامه داشته باشد.

شب گذشته محمد مایلی‌کهن در شبکه خبر با انتقاد از این تصمیم در توضیح این مساله از کلماتی مثل وقاحت و ... استفاده کرد. اما این انتقادات در شرایطی است که طرفداران فوتبال چندان بابت این جابجایی از کی‌روش عصبانی نیستند و اکثر کامنت‌ها در حمایت از سرمربی تیم‌ملی است. در واقع اگرچه تصمیمی که در فدراسیون گرفته شده چندان براساس اصول اداره یک نهاد مهم مثل فدراسیون فوتبال نبوده، اما باتوجه به مشکلات ادامه‌دار بین اسدی و کی‌روش و البته جواب‌های شدیداللحن اسدی، مردم ترجیح‌شان را به حمایت از کی‌روش گذاشته‌اند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران که دو صعود به جام جهانی را در کارنامه دارد، فعلا با پشتوانه فوق‌العاده مردمی کار خود را پیش می‌برد و البته احتمالا یکدستی کار نیز در مدیریت فوتبال به وی کمک خواهد کرد. با این حال، نقد عملکرد فدارسیون به جای خود باقی است حتی اگر تاج بگوید قبل از نامه کی‌روش تصمیم بر کناره‌گیری اسدی بوده است.