مسئولان تیم فوتبال شالکه آلمان در مورد انتقال احتمالی لئون گورتسکا به بایرن مونیخ، از اقدام دورتموندی‌ها در سال 2013 در مورد روبرت لواندوفسکی الهام می‌گیرند.

به گزارش مرور نیوز، بعد از درخشش «لئون گورتسکا» در مسابقات ملی اخیر، هم اکنون بحث انتقال این هافبک جوان و جویای‌نام عضو شالکه به بایرن، سوژه رسانه‌ها شده است.

با این حال به نظر نمی‌رسد چنین انتقالی، حداقل در تابستان سال جاری، یعنی یک سال مانده به اتمام قراردادش با آبی‌‌پوشان،‌صورت گیرد.

 

به گزارش کیکر، مدیران شالکه در قضیه فوق، از اقدام همکاران خود در بورسیادورتموند در سال 2013 الهام می‌گیرند.

4 سال قبل در شرایطی که روبرت لواندوفسکی،مهاجم لهستانی آن هنگام تیم مشکی و زردپوش با بورسیا، یک سال از قراردادش باقی‌مانده بود، مورد درخواست بایرنی‌ها قرارگرفت.

اما چنین انتقالی صورت نگرفت.مدیران دورتموند در حالیکه می‌توانستند به خاطر باقی‌بودن قرارداد، حق ترانسفر از بایرن بابت گلزن لهستانی بگیرند، چنین اجازه‌ای ندادند.

به این ترتیب «روبرت» ماندگار شد تا تا تابستان سال بعد به عنوان بازیکن آزاد راهی مونیخ شود.

البته از این راه، دورتموندی‌ها از گل‌های که ستاره خارجی‌ زد، بیشتر نفع بردند تا توانستند در مدت 12 ماه، چهره‌ای مناسب را برای جانشینی گلزن خود بیابند.

حالا نیز روسای شالکه، چنین باور مشابهی در مورد گورتسکا دارند. آنها می‌گویند این هافبک حتی اگر تابستان سال بعد به بایرن به عنوان بازیکن آزاد برود، در فصل آینده ارزش بیشتری را عاید تیم می‌کند تا این که اکنون با دریافت حق ترانسفر، راهی مونیخ شود.