کنفدارسیون فوتبال آسیا با تعیین مهلت 45 روزه برای دو باشگاه پرطرفدار پایتخت آخرین اولتیماتوم را به باشگاه های بدهکار ایرانی برای بقا در لیگ قهرمانان داد.

به گزارش مرور نیوز، در شرایطی که چند روز پیش خبر ضرب الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا برای باشگاه های بدهکار برای دریافت مجوز حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان سرو صدای زیادی به راه انداخت حالا رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال از مهلت 45 روزه AFC به باشگاه های بدهکار ایرانی برای حفظ سهمیه خود در راه حضور در بازی های لیگ قهرمانان خبر داد.


احمدرضا براتی در همین خصوص گفت:« اگر باشگاه ها بدهی داشته باشند، اجازه حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را نخواهند داشت. بدهی مالیاتی، بدهی به بازیکنان و مربیان از جمله این بدهکاری ها محسوب می شود. AFC با فدراسیون فوتبال مکاتبه کرده و اعلام کرده که تا 9شهریورماه فرصت دارند ثابت کنند که یا بدهی ها پرداخت شده و یا اینکه تعیین تکلیف شود و تاریخ پرداخت آنها مقرر شود».


او ادامه داد:« به هر کیفیتی باید این موضوع برای AFC مشخص شود و اگر این اتفاق رخ ندهد، نمایندگان فوتبال ایران از مسابقات بین المللی حذف می شوند. کنفدراسیون فوتبال آسیا در این موضوع بسیار جدی است. ما البته مسائل مالی باشگاه ها را درک می کنیم و تلاش می کنیم تا این موضوع را مدیریت کنیم. از آقایان افتخاری، طاهری، عرفانیان و آجورلو دعوت به عمل آمد و مذاکراتی انجام دادیم که نمی توانم جزییات را توضیح بدهم. ما وظیفه داریم اطلاع رسانی کنیم و در کنار باشگاه ها حضور داریم. همچنین با مقامات مختلف رایزنی انجام می دهیم اما تصمیم گیری در این باره خارج از فدراسیون است».


براتی با اشاره به این که گزارش کاملی از بدهی باشگاه های ایرانی وجود دارد، تصریح کرد:« کنفدراسیون فوتبال آسیا لیست تمامی پرونده ها را استخراج کرده و هیچ راهی برای دور زدن قانون وجود ندارد و باید این پرونده ها حل شود. امیدوارم این مساله به خیر بگذرد اما دوستان باید در جریان باشند و تلاش کنند تا این موضوع حل شود.برخی از مشکلات به دلیل عدم دریافت حقوق باشگاه ها و برخی دیگر بدهی های موروثی در این باشگاه ها است. البته تلاش می کنیم تا از انباشت بدهی جلوگیری کنیم».


با این تفاسیر نمایده های آسیایی ایران از جمله استقلال و پرسپولیس به عنوان دو قطب پرطرفدار پایتخت باید ظرف مدت 45 روزه تا 9 شهریور تکلیف بدهی های چندین میلیاردی و انباشته خود را مشخص کنند. چون در غیر این صورت ممکن است سهمیه حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهند و شوک بزرگی به طرفداران خود وارد کنند.