10 فوتسالیست قمی از سوی کادر فنی تیم ملی صورت به تیم ملی فوتسال دانشجویان ایران فراخوانده شدند.

به گزارش مرور نیوز، با اعلام کادر فنی تیم ملی فوتسال دانشجویان ایران 23 بازیکن به نخستین اردو برای حضور در مسابقات قهرمانی 2017 چین دعوت شدند که 10 بازیکن قمی در این فهرست حضور دارند.

عابد خسرو بیگی، مجید هامون گرد، علی فخاران، محمدجواد اشعری، محمد کریمی‌نیک، محمد نجفی، احمد طرفه، محمدرضا آقاجانی، سید علی حسینی و محمد رضا دهقان بازیکنان قمی حاضر در این فهرست هستند.

این بدان معناست که در فهرست اولیه تیم ملی دانجشویان نزدیک به نیمی از بازیکنان، از قم دعوت شده‌اند و پیش بینی می‌شود بدنه اصلی تیم نهایی را بازیکنان قم تشکیل دهند و این موضوع مهر تاییدی بر توانمندی‌های فوتسال قم است.

در بین بازیکنان قمی فهرست اولیه تیم ملی فوتسال 2 بازیکن در لیگ برتر فوتسال بازی می‌کنند به طوری که محمد رضا دهقان و سید علی حسینی بازیکنان تیم فوتسال آتلیه قم در لیگ برتر هستند.

به طوری کلی بازیکنان حاضر در ترکیب تیم‌های ملی ورزشی دانشجویان کشور از میان دانشجویان برتر ورزشکار در رشته‌های مختلف در لیگ‌های سطح اول کشور فراخوان می‌شوند و در المپیادهای دانشجویی بین المللی شرکت می‌کنند.

تیم ملی فوتسال دانشجویان کشورمان پیش از این نیز از حضور بازیکنان قمی بهره‌مند بوده است اما در ترکیب تیم ملی فوتسال بزرگسالان ایران معمولا 2 الی 3 بازیکن حضور دارند و در حال حاضر علی اصغر حسن‌زاده و ابوالقاسم عروجی بازیکنان قمی این تیم هستند.