از معدود خریدهای عبد‌ا... ویسی بود که کرانچار نظر کاملاً مثبتی رویش داشت و حاضر نشد از دستش بدهد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از ایران ورزشی ، جلال الدین علی محمدی در فصل گذشته هم از آن بازیکنان تأثیرگذاری بود که معمولاً در سایه حرکت می‌کرد. خودش می‌گوید این آرامش را دوست دارد و ترجیح می‌دهد بیشتر از اینکه در چشم باشد روی فوتبالش تمرکز کند.  حالا در همین آرامش، دوران آماده‌سازی را همراه سپاهان پشت سر می‌گذارد و حسابی به آینده تیمش در فصل پیش رو امیدوار است. 

از معدود تیم‌هایی بودید که اردوی خارجی نداشتید. اردوی آماده‌سازی در اصفهان توانست هدف‌ها را برآورده کند؟

 ببینید بحث برگزاری اردوی خارجی موضوعی است که با نظر مستقیم سرمربی و بعد از هماهنگی با باشگاه انجام می‌شود. من فکر می‌کنم خود آقای کرانچار ترجیح داده بودند اردوی خارجی نداشته باشیم چون ما در همین اصفهان شرایط خوبی داریم. در شهر خودمان ماندیم و از امکانات خوبی که داشتیم استفاده کردیم. هرچه نباشد اصفهان نصف جهان است و ما خارج را به شهر خودمان می‌آوریم.

با توجه به تغییراتی که در تیم به وجود آمده، در این مدت توانسته‌اید به هماهنگی لازم برسید؟

 ما دو بازی دوستانه در تهران داشتیم و در اصفهان هم با پیکان یک بازی دوستانه برگزار کردیم. به نظرم همه چیز خوب پیش رفته و اگر تا 10 روز آینده که لیگ شروع می‌شود مشکل خاصی پیش نیاید می‌توانیم لیگ هفدهم را با شرایط خوبی شروع کنیم.

قرعه خوبی هم برای سپاهان رقم خورده.

 بله، قرعه خیلی خوبی است. همین که چند بازی سخت پشت سر هم نداریم و چند هفته پیاپی با تیم‌های مدعی مسابقه نمی‌دهیم، نشان می‌دهد که قرعه خوبی داریم. علاوه بر این ما در فصل گرم به شهرهای جنوبی نمی‌رویم و از همه این نظرها، قرعه خوبی داریم. به همین خاطر باید بتوانیم در همین هفته‌های اول حداکثر امتیاز را جمع کنیم.

اما خیلی از کارشناسان معتقدند که جدایی احسان حاجی‌صفی به سپاهان ضربه خواهد زد.

 خب بعضی‌ها هستند که جای شان پرکردنی نیست. احسان حاجی‌صفی هم بازیکنی بود که با اینکه عقب بازی می‌کرد اما در حملات خیلی تأثیرگذار بود و نمی‌توان تأثیرگذاری‌اش را کتمان کرد. با این حال اما سعید آقایی در آن پست به سپاهان اضافه شده و من فکر نمی‌کنم با وجود سعید آقایی مشکل خیلی زیادی بابت نبودن احسان داشته باشیم.

بعد از جدایی خلیل زاده و کولی بالی، خط دفاعی سپاهان، یکی دیگر از محل‌های نگرانی سپاهانی هاست.

 ما مشکلی در خط دفاعی نداریم و 4 بازیکن در این پست جذب شده‌اند. به تازگی هم رودریگز برزیلی را در خط دفاعی گرفتیم که آزمایش پزشکی‌اش را هم داده. با توجه به اینکه بیشتر خریدهای سپاهان در خط دفاع بوده اتفاقاً من فکر می‌کنم خط دفاعی خوبی داشته باشیم.

در خط حمله ظاهراً مروان حسین در هفته‌های اول نمی‌تواند برای سپاهان بازی کند و شما در آن هفته‌ها ساسان انصاری را هم ندارید.

 صد در صد آقای کرانچار جایگزین‌های خوبی برای این بازیکنان در نظر دارد و سپاهان از این نظر به مشکل برنمی‌خورد. ببینید کرانچار یک مربی حرفه‌ای است و همه خریدهایش روی حساب و کتاب بوده. همه بازیکنانی که از ما جدا شده اند، تأثیر گذار بوده‌اند اما بازیکنان خوبی جایگزین آنها شده است. حالا هم یک تیم هماهنگ با کیفیت بالا جمع کرده که فکر نمی‌کنم در هیچ پستی به مشکل بخورد.

کرانچار در این مدت توانسته تفکر قهرمانی را در تیم جا بیندازد؟

 فکر کنم با هزینه‌هایی که سپاهان برای فصل هفدهم کرده و بازیکنان باکلاس و با کیفیتی که گرفته، صد در صد برای قهرمانی وارد لیگ می‌شود. همه اینها نشان می‌دهد که این تیم می‌خواهد قهرمان شود و با این وضعیت نمی‌توانید رتبه ششم و هفتم را از سپاهان بپذیرید. ما در عمل داریم نشان می‌دهیم که برای قهرمانی آمده‌ایم و فقط با کسب این عنوان است که می‌توانیم هواداران مان را راضی کنیم.

بزرگترین رقیبان سپاهان را کدام تیم‌ها می‌دانی؟

 این فصل هم استقلال و پرسپولیس و هم ذوب‌آهن از رقیبان جدی ما به حساب می‌آیند اما من معتقدم تا هفته اول مسابقات برگزار نشود، نمی‌شود قضاوت درستی از رقبا داشت. چه کسی فکرش را می‌کرد فصل گذشته پیکان تا هفته آخر برای سهمیه بجنگد و یا دو فصل پیش استقلال خوزستان قهرمان شود.