تیم ملی بلژیک با پیروزی 3 بر یک برابر تیم استونی، موفق شد با 5 پیروزی متوالی، آخرین سهمیه قاره اروپا برای حضور در مسابقه‌های جهانی والیبال 2018 را کسب کند.

به گزارش مرور نیوز، تیم بلژیک توانست با پیروزی 3 بر یک برابر تیم استونی، جواز صعود به مسابقه‌های والیبال 2018 را کسب کند.

بلژیکی‌ها در حالی که تنها دو ست برای کسب سهمیه مسابقه‌های جهانی نیاز داشتند، موفق شدند در ادامه پیروزی‌هایشان 3 بر یک تیم استونی را از پیش رو بردارند و به عنوان آخرین تیم از قاره اروپا، بلیت مسابقات جهانی والیبال را کسب کنند.

تاکنون حضور تیم‌های ایتالیا و بلغارستان به عنوان میزبانان مسابقه‌های جهانی و لهستان قهرمان سال 2014 جهان به همراه فرانسه، هلند، اسلونی، روسیه، صربستان، فنلاند و بلژیک از قاره اروپا در مسابقه‌های جهانی قطعی شده است.

از قاره آسیا هم 4 تیم به رقابت‌های جهانی صعود می‌کنند که پیش از این تیم‌های ژاپن و استرالیا دو سهمیه را کسب کرده‌اند و تکلیف دو سهمیه دیگر در رقابت‌های گروه A آْسیا که از 19 تا 23 مردادماه در اردبیل برگزار می‌شود، معلوم خواهد شد.

همچنین از دو تیم از آمریکای جنوبی، چهار تیم از منطقه نورسکا و سه تیم از قاره آفریقا در مسابقه‌های جهانی حاضر خواهند شد.

نوزدهمین دوره مسابقه‌های جهانی والیبال 2018 با حضور 24 تیم و برای نخستین بار به میزبانی دو کشور (ایتالیا و بلغارستان) برگزار خواهد شد.